Plast-Box zwiększył sprzedaż na Węgrzech o 45 proc. w 2013

Plast-Box, jeden z najnowocześniejszych producentów opakowań z tworzyw sztucznych w Europie, skokowo zwiększył sprzedaż na Węgrzech w 2013 r. Dzięki aktywności sprzedażowej przychody notowane przez Plast-Box na tym rynku wzrosły o 44,8 proc. w stosunku do 2012 r., a w kolejnych latach spółka zakłada dalsze dwucyfrowe wzrosty.

Plast-Box, jeden z najnowocześniejszych producentów opakowań z tworzyw sztucznych w Europie, skokowo zwiększył sprzedaż na Węgrzech w 2013 r. Dzięki aktywności sprzedażowej przychody notowane przez Plast-Box na tym rynku wzrosły o 44,8 proc. w stosunku do 2012 r., a w kolejnych latach spółka zakłada dalsze dwucyfrowe wzrosty.

Słupski producent dostarcza tam opakowania na potrzeby różnych branż, m.in. pakowane są w nie farby, dżemy i pomady cukiernicze, produkty ogrodnicze czy karma dla zwierząt. Węgry są jednym z 30 krajów, w których wykorzystywane są opakowania Plast-Boxu. Po 3 kwartałach 2013 r. sprzedaż eksportowa stanowiła w tej spółce blisko 70% przychodów.

- Jesteśmy obecni na Węgrzech od blisko 10 lat i systematycznie umacniamy tam naszą pozycję. Współpracujemy na tym rynku z dużym dystrybutorem, dzięki któremu znacznie skuteczniej docieramy do mniejszych firm stanowiących bardzo duży potencjał sprzedażowy. Jednocześnie dostarczamy nasze produkty także bezpośrednio do finalnych odbiorców, zwłaszcza w przypadku niestandardowych spersonalizowanych wymagań dotyczących opakowań. Mimo iż na Węgrzech musimy się mierzyć ze znaczącą konkurencją, bo silną pozycję mają tam światowi potentaci z branży opakowań, uważamy ten kraj za przyjazny i planujemy dalej zwiększać tam naszą sprzedaż. Naszym zdaniem rynek węgierski ma ogromny potencjał, w który warto inwestować siły i środki. Dlatego nie tylko zamierzamy rozwijać dotychczasowe kanały dystrybucji, ale także planujemy rozwój naszych linii produkcyjnych, tak by nasze portfolio jeszcze bardziej odpowiadało specyficznym wymogom tego kraju. Dotyczy to zwłaszcza branży spożywczej, gdzie preferowane są inne objętości opakowań i istnieje duże zapotrzebowanie na indywidualne rozwiązania technologiczne - komentuje Andrzej Sadowski, członek zarządu Plast-Box SA.

Reklama

Po 11 miesiącach 2013 r. Plast-Box odnotował jednostkowe przychody ze sprzedaży w wysokości 104,92 mln zł, co oznacza wzrost r/r o 11,3 proc., a zysk netto wzrósł o 16 proc. (do 3,67 mln zł). Na cały 2013 r. Plast-Box prognozuje osiągnięcie skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży na poziomie 145,6 mln zł i skonsolidowanego zysku netto w wysokości 7,4 mln zł.

Notowania spółki Plast-Box SA

Opr. MM

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Plast-Box SA | Węgrzech
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »