Plast-Box zwiększył sprzedaż o 20,5 proc.
Plast-Box, jeden z najnowocześniejszych producentów opakowań z tworzyw sztucznych w Europie, w styczniu 2013 r. osiągnął w sprawozdaniu jednostkowym spółki-matki przychody na poziomie 7,4 mln zł, co stanowi wzrost o 20,5 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Jednocześnie spółka wypracowała EBITDA w wysokości 0,7 mln zł, zysk brutto wyniósł 31,4 tys. zł, a zysk netto 26,2 tys. zł.
- Styczniowe wyniki są zgodne z naszymi oczekiwaniami. Po raz kolejny zwiększyliśmy sprzedaż, co potwierdza systematyczny rozwój naszej spółki i skuteczność prowadzonej polityki sprzedażowej. Odnotowaliśmy wprawdzie niższe rentowności niż w styczniu ubiegłego roku, ale zostało to przez nas przewidziane i nie ma wpływu na prognozę, która zakłada znaczący wzrost zysku netto do ponad 6,5 mln zł w 2013 roku w rachunku skonsolidowanym. Obniżenie rentowności w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku jest czasowe i jest efektem kilku czynników, które się na siebie nałożyły. Mamy do czynienia z wyższymi cenami surowców i odnotowujemy zwiększone koszty transportu niż rok temu, kończymy również proces inwestycyjny, co w okresie uruchamiania nowych maszyn generuje dodatkowe wysokie koszty ogólnego zarządu - komentuje Krzysztof Pióro, prezes zarządu Plast-Box SA.
Grupa Plast-Box prognozuje w 2013 r. wzrost przychodów do 144,5 mln zł oraz zwiększenie EBITDA do poziomu 17,8 mln zł. Zysk brutto ma zwiększyć się do 7,7 mln zł, a zysk netto do 6,5 mln zł. Prognoza na ubiegły rok zakłada osiągnięcie przychodów na poziomie 121 mln zł, EBITDA w wysokości 13,9 mln zł, 4,9 mln zł zysku brutto i 4 mln zł zysku netto. Po 9 miesiącach 2012 roku spółka wypracowała 93 mln zł przychodów, 10,9 mln zł EBITDA, 3,8 mln zł zysku brutto i 3,2 mln zł zysku netto.
Plast-Box SA zajmuje się produkcją opakowań z tworzyw sztucznych. Spółka posiada fabryki w Polsce i na Ukrainie, w których wykorzystuje najnowsze maszyny i technologie. Dzięki szerokiej ofercie i innowacyjnym metodom produkcji Plast-Box jest dostawcą pojemników i wiader z plastiku do wielu branż, w tym tak wymagających jak spożywcza i chemiczna. Wysoka jakość produktów i profesjonalny serwis sprawiają, że większość opakowań trafia do klientów zagranicznych. Plast-Box eksportuje swoje produkty do niemal wszystkich krajów europejskich. Spółka istnieje od 1983 r. Od 2004 r. jest notowana na GPW.
Opr. MM
Wyrażaj emocje pomagając!
Grupa Interia.pl przeciwstawia się niestosownym i nasyconym nienawiścią komentarzom. Nie zgadzamy się także na szerzenie dezinformacji.Zachęcamy natomiast do dzielenia się dobrem i wspierania akcji „Fundacja Polsat Dzieciom Ukrainy” na rzecz najmłodszych dotkniętych tragedią wojny. Prosimy o przelewy z dopiskiem „Dzieciom Ukrainy” na konto: 96 1140 0039 0000 4504 9100 2004 (SKOPIUJ NUMER KONTA).
Możliwe są również płatności online i przekazywanie wsparcia materialnego. Więcej informacji na stronie: Fundacja Polsat Dzieciom Ukrainy.