Plast-Box zwiększył zysk netto o 42 procent

O ponad 19% wzrosły w 2013 roku skonsolidowane przychody Plast-Boxu, jednego z najnowocześniejszych producentów opakowań z tworzyw sztucznych w Europie - wyniosły one 146,79 mln zł wobec 123,1 mln zł w roku 2012.

O ponad 19% wzrosły w 2013 roku skonsolidowane przychody Plast-Boxu, jednego z najnowocześniejszych producentów opakowań z tworzyw sztucznych w Europie - wyniosły one 146,79 mln zł wobec 123,1 mln zł w roku 2012.

Jednocześnie Plast-Box odnotował ponad dwukrotnie wyższą dynamikę zysku netto, który za miniony rok w ujęciu skonsolidowanym wyniósł 6,77 mln zł wobec 4,77 mln zł w 2012 roku, co oznacza wzrost o 42% r/r. Skonsolidowany wynik EBITDA zwiększył się natomiast z 14,90 mln zł w 2012 roku do 18,66 mln zł w 2013, czyli o 25%. Grupa obniżyła jednocześnie wskaźnik zadłużenia netto do EBITDA z 2,0 w 2012 do 1,9 w 2013 roku. Wzrost skali działalności Plast-Boxu to przede wszystkim efekt dalszego zwiększania eksportu, który w 2013 roku wzrósł o ponad 30% w porównaniu z rokiem 2012 i wyniósł 99 mln zł.

Reklama

- Wyniki minionego roku uważamy za bardzo satysfakcjonujące. Odnotowaliśmy znaczący wzrost sprzedaży - nieco powyżej prognozowanych założeń, umacniając naszą pozycję na rynkach eksportowych, ale również konsekwentnie zwiększając sprzedaż krajową. Wciąż zbieramy dobre żniwo zrealizowanych w ostatnich latach inwestycji w naszych fabrykach, dzięki którym możemy konkurować z najlepszymi producentami Europie oferując najwyższej jakości opakowania plastikowe. Duże znaczenie ma współpraca między naszymi fabrykami i uzyskiwane korzyści skali oraz intensywne działania prosprzedażowe, które prowadzimy na różnych rynkach - komentuje Grzegorz Pawlak, prezes zarządu Plast-Box SA.

- Nieco niższe niż prognozowane rentowności osiągnięte w 2013 roku to przede wszystkim efekt niedoszacowanych przez nas obciążeń podatkowych, które ponieśliśmy w czwartym kwartale, jak również konsekwencja wprowadzenia nowego systemu informatycznego w listopadzie ubiegłego roku. Jego skutkiem była między innymi zmiana sposobu ewidencjonowania kosztów, co wprawdzie miało negatywny wpływ na rentowność 2013 roku, ale zostanie zrekompensowane w kolejnych okresach. Nasze wyniki pokazują, że Plast-Box jest w bardzo dobrej kondycji, osiąga dużą dynamikę sprzedaży i systematycznie podnosi rentowność. Istotną część wzrostów generujemy na naszych kluczowych produktach - pojemnikach plastikowych, co potwierdza słuszność obranej strategii i pozwala optymistycznie patrzeć na wyniki kolejnych okresów - wyjaśnia prezes Plast-Boxu.

Podstawowy asortyment Plast-Boxu stanowią opakowania plastikowe typu wiaderko z pokrywką, których sprzedaż w 2013 r. wyniosła 106,71 mln zł, co oznacza wzrost o 11,54 mln zł w stosunku do roku poprzedniego. W tym samym okresie Plast-Box zwiększył też sprzedaż produktów użytkowych o 3,71 mln zł r/r do poziomu 13,81 mln zł, zaś sprzedaż plastikowych skrzynek w 2013 r. utrzymała się na zbliżonym poziomie co rok wcześniej i wyniosła 12,4 mln zł.

Plast-Box sprzedaje swoje produkty w większości na rynkach zagranicznych (67%). Trafiają one do 30 krajów, m.in. do Niemiec, Francji, Wielkiej Brytanii czy do krajów skandynawskich, a także w kierunku wschodnim - m.in. na Ukrainę i do Rosji. Udział krajów Europy Wschodniej w skonsolidowanej sprzedaży w 2013 r. wyniósł 41%, a krajów unijnych (bez Polski) - 26%.

Notowania spółki Plast-Box SA

Plast-Box SA jest jedną z najnowocześniejszych firm w Europie zajmujących się produkcją opakowań z tworzyw sztucznych. Spółka posiada fabryki w Polsce i na Ukrainie, w których wykorzystuje najnowsze maszyny i technologie. Dzięki szerokiej ofercie i innowacyjnym metodom produkcji Plast-Box jest dostawcą pojemników i wiader z plastiku do wielu branż, w tym tak wymagających jak spożywcza i chemiczna. Wysoka jakość produktów i profesjonalny serwis sprawiają, że większość opakowań trafia do klientów zagranicznych. Plast-Box eksportuje swoje produkty do niemal wszystkich krajów europejskich. Spółka istnieje od 1983 r. Od 2004 r. jest notowana na GPW.

Opr MZB

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »