PMPG z Index Copernicus - unikatowe rozwiązania dla nauki i biznesu

Platforma Mediowa Point Group S.A. podpisała porozumienie inwestycyjne z Index Copernicus International S.A. Na mocy porozumienia ICI przejmie należącą do PMPG agencję Full Interactive, natomiast PMPG obejmie udziały w ICI. Planowane jest również kapitałowe zaangażowanie PMPG, która ma pełnić rolę inwestora strategicznego w spółce.

Agencja Full Interactive powstała w strukturze PMPG poprzez połączenie kompetencji związanych z tworzeniem serwisów internetowych oraz serwisów dla telefonii komórkowej. W ramach ICI, AFI będzie zaangażowana w rozwój projektu innowacyjnego serwisu społecznościowego dla naukowców i studentów oraz projektów z zakresu mediów internetowych i wydawnictw custom publishing.

Index Copernicus S.A., notowany na New Connect od kwietnia 2008 r., istnieje od 1995 roku, początkowo jako wydawca czasopism naukowych z zakresu medycyny. W 2006 roku, po stworzeniu serwisu Index Copernicus? (IC) w oparciu o algorytmy, metodologię oraz rozwiązania analityczne, objęte ochroną patentową w Stanach Zjednoczonych, spółka udostępniła system użytkownikom na całym świecie. Obecnie w IC, który stał się platformą globalnej współpracy naukowej zarejestrowanych jest blisko 300 tys. naukowców. Dzięki modułowi IC Scientists, będącemu częścią serwisu IC, naukowcy z całego świata reprezentujący branże SMT (Science, Technology, Medicine) mają możliwość publikacji swoich prac i poddawania ich ocenie pozostałych użytkowników. IC ma umowy z ośrodkami i instytucjami na całym świecie, m.in. ze State University of New York czy firmą Beijing Guideline, która ma wyłączność na ocenę wartości naukowej uczonych w Chinach. Z wersji testowej rozwiązań Copernicusa z zadowoleniem korzystają również unijne instytucje, odpowiedzialne za przyznawanie grantów na badania naukowe.

Reklama

W 2007 roku Spółka wprowadziła do sieci platformę VRG (Virtual Research Group) zintegrowaną z IC Scientists do wykorzystania we współpracy z międzynarodowymi koncernami farmaceutycznymi przy badaniach klinicznych leków w Polsce oraz w krajach Europy Środkowej i Wschodniej. IC prowadzi również rozmowy m.in. z firmą Bayer. Przychody Index Copernicus za zeszły rok wyniosły ok. 1,3 miliona zł. W roku 2008 mają się one podwoić.

Obecnie finalizowany jest również proces połączenia Index Copernicus International z firmą Mediapolis. Ta działająca w obszarze komunikacji marketingowej spółka firmą specjalizuje się w sferze Internetu i technologii Web 2.0. oraz dostarczanie e-contetu. Spółka prowadzi również działalność wydawniczą w zakresie custom publishing i szkoleniową w zakresie mediów tradycyjnych i nowych mediów. Wśród klientów firmy można znaleźć między innymi Orlen, TP SA, PGNiG, Raiffeisen Bank, Volvo, Castorama, Bayer czy Netia oraz kilkaset innych, które skorzystały z usług Mediapolis.

Po połączeniu z Mediapolis i AFI, Index Copernicus International będzie zarządzał trzema liniami biznesowymi w oparciu o pozyskane zasoby. Będą to: Index Copernicus jako platforma współpracy naukowej i badawczej, Mediapolis jako wydawca custom publishing i dostawca e-contentu oraz AFI jako agencja interaktywna.

Zaangażowanie inwestycyjne PMPG w Index Copernicus International i rozwój tej ostatniej oznacza pojawienie się na polskim rynku nowego podmiotu integrującego rozwiązania dla dynamicznie rozwijających się segmentów badań i rozwoju oraz marketingu i nowych technologii.

Index Copernicus nie ma bezpośredniej konkurencji na świecie, choć najbliżej mu do platformy znanej na świecie jako narzędzie w segmencie B2B - LinkedIN (www.linkedin.com). Stosowana przez IC metodologia jest chroniona patentami w USA, a korzystające z niej instytucje w różnych krajach z powodzeniem wykorzystują ją w swej działalności. Potencjał rynku na świecie jest ogromny. Może on być oszacowany następującymi liczbami: amerykańska National Science Foundation podaje, że w USA wydatkowano w roku 2006 kwotę 323 miliardy dolarów na prowadzenie prac badawczych. W 2003 roku 25 krajów członkowskich Unii Europejskiej wydało łącznie kwotę 210 miliardów USD na prowadzenie prac badawczych. 5% budżetu przeznaczonego na badania w UE jest wydatkowane właśnie na infrastrukturę naukową, której częścią są usługi oferowane przez Index Copernicus.

Nowa firma ma także potencjał, aby zająć jedną z czołowych pozycji na polskim rynku custom publishing. To jeden z najszybciej rosnących segmentów usług marketingowych. Wartość rynku customer publishing na świecie szacuje się na ponad 5 mld euro, liczba publikacji przekracza 100 000 tytułów. Polski rynek customer publishing rozwija się dynamicznie od kilku lat, ocenia się, że rośnie o ok. 30 proc. rocznie. Liderami rynku są Direct Publishing Group, która wydaje 27 tytułów w 25 milionach egzemplarzy oraz Concept Publishing Polska - ponad 20 tytułów w nakładzie ok. 12 000 000 egzemplarzy.

Korzystając z doświadczeń Mediapolis w zakresie dostarczania e-contentu oraz wykorzystując własne port folio i zasoby agencja Full Interactive będzie miała możliwość dostarczania rozwiązań internetowych i mobilnych najwyższej jakości i budowania swojej pozycji konkurencyjnej na dynamicznym, dojrzewającym rynku agencji interaktywnych. Zapewni jednocześnie zaplecze technologiczne na rosnące potrzeby Index Copernicus i PMPG SA.

*

PMPG SA to jedna z najszybciej rozwijających się polskich firm w segmencie medialno-wydawniczym i marketingowo-reklamowym. Platformę Mediową Point Group tworzą: Media Point Group (media prasowe i internetowe); BTL Point Group (agencja marketingowa), Mobile Point Group (adMobile - agencja marketingu mobilnego), Online Point Group (agencja usług interaktywnych), Distribution Point Group (departament usług dystrybucyjnych i logistycznych), Studio Point Group (studio usług graficznych i fotograficznych), TV Point Group (media telewizyjne), Media Works (outdoor), BMS (reklama internetowa). PMPG SA posiada również pakiety większościowe w: drukarni GEMTEXT, agencji investor relations NewsPR oraz spółce Sport24.pl.

Informacja prasowa
Dowiedz się więcej na temat: International | agencja | Platforma Obywatelska | Point Group SA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »