Polcolorit planuje duże inwestycje

Polcolorit chce pozyskać z rynku około 50 mln zł - wynika z naszych informacji. Za te środki sfinansuje I etap inwestycji w nową fabrykę produkującą płytki ceramiczne.

Polcolorit chce pozyskać z rynku około 50 mln zł - wynika z naszych informacji. Za te środki sfinansuje I etap inwestycji w nową fabrykę produkującą płytki ceramiczne.

Władze Polcoloritu do 2007 roku chcą wybudować zakład, który powiększy moce produkcyjne spółki do około 13,5 mln mkw. rocznie (z ok. 4,5 mln mkw. obecnie). Firma chce też uniezależnić się od zagranicznych dostawców i samodzielnie wytwarzać granulat do produkcji płytek.

Inwestycja będzie realizowana w Kamiennogórskiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej Małej Przedsiębiorczości poprzez spółkę córkę Ceramika Marconi. Program został podzielony na dwa etapy. Zakończenie pierwszego (zwiększenie dzisiejszych mocy o połowę i linia do produkcji granulatu) zaplanowano na IV kwartał 2005 roku.

Reklama

Polcolorit, aby zdążyć z realizacją zadania, jeszcze jesienią chce przeprowadzić publiczną ofertę akcji. Przedstawiciele spółki nie ujawniają jej szczegółów. Zapowiedzieli wcześniej, że jej wartość może sięgnąć 150 mln zł. Ta kwota obejmuje zarówno planowane wpływy z emisji nowych akcji, jak i sprzedaż części walorów przez głównego akcjonariusza, Barbarę Urbaniak-Marconi (ma teraz 94,5% akcji Polcoloritu).

Z informacji, do których dotarliśmy, wynika, że zarząd liczy na pozyskanie z emisji nowych akcji około 50 mln zł. Ta kwota w ca-łości ma być przeznaczona na realizację I etapu inwestycji (koszt zadania władze spółki szacują na 56,3 mln zł, a cały program ma pochłonąć 102,6 mln zł).

Wynika stąd, że B. Urbaniak-Marconi za swój pakiet chce otrzymać około 100 mln zł. Nie wiadomo, ile papierów wystawi na sprzedaż. Teraz należy do niej 61,14 mln akcji (z 64,66 mln wszystkich). Chce zachować większościowy udział w podwyższonym kapitale. To może sugerować, że do nowych akcjonariuszy trafi co najwyżej około 36 mln walorów Polcoloritu, w tym około 12 mln "świeżych" papierów.

Dwukrotnie większy zysk

W I półroczu br. sprzedaż Polcoloritu przekroczyła 51,8 mln złotych w porównaniu z 34,3 mln zł w analogicznym okresie 2003 roku. Zysk netto spółki z Piechowic koło Jeleniej Góry przekroczył po sześciu miesiącach 2004 roku 10 mln złotych i był ponaddwukrotnie wyższy niż przed rokiem (4,95 mln zł).

Parkiet
Dowiedz się więcej na temat: 50+ | płytki ceramiczne | Nieplanowane
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »