Producent gier 11 bit studios SA chce wejść na NC
11 bit studios S.A., producent gier wideo przeznaczonych na konsole, komputery, i platformy mobilne, planuje zadebiutować na NewConnect.
W ofercie prywatnej spółka chce pozyskać ponad 0,5 mln zł. Z tych środków ma być zrealizowany m.in. cel strategiczny zarządu, czyli wyprodukowanie oraz wprowadzenie do sprzedaży w latach 2010 - 2012 dwunastu premierowych gier przeznaczonych do ogólnoświatowej dystrybucji.
11 bit studios S.A. koncentruje swoją działalność na produkcji gier przeznaczonych do dystrybucji elektronicznej, z pominięciem nośnika fizycznego (tj. płyty CD lub DVD). Spółka planuje tworzyć gry na większość dostępnych platform sprzętowych, a przede wszystkim na komputery klasy PC, Mac, konsole Microsoft Xbox 360 i Sony Playstation 3, urządzenia Apple iPhone i iPad.
- Sprzedaż gier wideo dystrybuowanych drogą elektroniczną staje się coraz istotniejszym segmentem rynku. Dla przykładu w 2009 r. na rynku amerykańskim sprzedano 21,3 milionów sztuk gier PC w formie cyfrowej przez internet i 23,5 miliona gier PC w pudełku za pośrednictwem sklepów detalicznych. Przy okazji, amerykański rynek gier wideo osiągnął wartość 25,3 mld USD w roku 2009, z czego 17% to rynek gier PC - wyjaśnia Grzegorz Miechowski, prezes spółki. - Wybrany przez nas model dystrybucji elektronicznej umożliwi nam osiąganie wyższej marży na sprzedanych produktach dzięki pominięciu pośrednictwa takich podmiotów jak wydawcy gier w wersji klasycznej tj. pudełkowej, dystrybutorzy do sieci handlowej oraz sprzedawcy detaliczni. To istotna i korzystna dla nas zmiana na rynku gier wideo - dodaje.
Głównymi rynkami zbytu produktów 11 bit studios będą Stany Zjednoczone i kraje Europy Zachodniej, takie jak Niemcy, Francja, Wielka Brytania, ze względu na obserwowany tam dynamiczny wzrost segmentu gier do dystrybucji elektronicznej. W rezultacie transakcje handlowe spółki rozliczane będą przede wszystkim w walutach obcych, tj. EUR, GBP, USD.
11 bit studios zamierza uzupełnić dystrybucję cyfrową własnych produktów o dystrybucję klasyczną, dopóki ten segment będzie istotną częścią rynku.
- Najistotniejszą przewagą konkurencyjną 11 bit studios jest wiedza, doświadczenie zarządcze oraz bardzo dobra znajomość branży zespołu zdobyta w ciągu kilkunastu lat działania na rynku gier komputerowych nie tylko w Polsce, ale również w krajach europejskich, Nowej Zelandii, Japonii, Chinach, Rosji a także w Ameryce Północnej - mówi Marcin Duszyński, prezes Capital One Advisers, Autoryzowanego Doradcy spółki. - Ufamy, że spółka znajdzie zaufanie nie tylko wśród odbiorców swoich produktów, ale także wśród Inwestorów - dodaje.
Debiut 11 bit studios S.A. planowany jest na przełom III i IV kwartału 2010 roku.