Producent gier 11 bit studios SA chce wejść na NC

11 bit studios S.A., producent gier wideo przeznaczonych na konsole, komputery, i platformy mobilne, planuje zadebiutować na NewConnect.

11 bit studios S.A., producent gier wideo przeznaczonych na konsole, komputery, i platformy mobilne, planuje zadebiutować na NewConnect.

W ofercie prywatnej spółka chce pozyskać ponad 0,5 mln zł. Z tych środków ma być zrealizowany m.in. cel strategiczny zarządu, czyli wyprodukowanie oraz wprowadzenie do sprzedaży w latach 2010 - 2012 dwunastu premierowych gier przeznaczonych do ogólnoświatowej dystrybucji.

11 bit studios S.A. koncentruje swoją działalność na produkcji gier przeznaczonych do dystrybucji elektronicznej, z pominięciem nośnika fizycznego (tj. płyty CD lub DVD). Spółka planuje tworzyć gry na większość dostępnych platform sprzętowych, a przede wszystkim na komputery klasy PC, Mac, konsole Microsoft Xbox 360 i Sony Playstation 3, urządzenia Apple iPhone i iPad.

Reklama

- Sprzedaż gier wideo dystrybuowanych drogą elektroniczną staje się coraz istotniejszym segmentem rynku. Dla przykładu w 2009 r. na rynku amerykańskim sprzedano 21,3 milionów sztuk gier PC w formie cyfrowej przez internet i 23,5 miliona gier PC w pudełku za pośrednictwem sklepów detalicznych. Przy okazji, amerykański rynek gier wideo osiągnął wartość 25,3 mld USD w roku 2009, z czego 17% to rynek gier PC - wyjaśnia Grzegorz Miechowski, prezes spółki. - Wybrany przez nas model dystrybucji elektronicznej umożliwi nam osiąganie wyższej marży na sprzedanych produktach dzięki pominięciu pośrednictwa takich podmiotów jak wydawcy gier w wersji klasycznej tj. pudełkowej, dystrybutorzy do sieci handlowej oraz sprzedawcy detaliczni. To istotna i korzystna dla nas zmiana na rynku gier wideo - dodaje.

Głównymi rynkami zbytu produktów 11 bit studios będą Stany Zjednoczone i kraje Europy Zachodniej, takie jak Niemcy, Francja, Wielka Brytania, ze względu na obserwowany tam dynamiczny wzrost segmentu gier do dystrybucji elektronicznej. W rezultacie transakcje handlowe spółki rozliczane będą przede wszystkim w walutach obcych, tj. EUR, GBP, USD.

11 bit studios zamierza uzupełnić dystrybucję cyfrową własnych produktów o dystrybucję klasyczną, dopóki ten segment będzie istotną częścią rynku.

- Najistotniejszą przewagą konkurencyjną 11 bit studios jest wiedza, doświadczenie zarządcze oraz bardzo dobra znajomość branży zespołu zdobyta w ciągu kilkunastu lat działania na rynku gier komputerowych nie tylko w Polsce, ale również w krajach europejskich, Nowej Zelandii, Japonii, Chinach, Rosji a także w Ameryce Północnej - mówi Marcin Duszyński, prezes Capital One Advisers, Autoryzowanego Doradcy spółki. - Ufamy, że spółka znajdzie zaufanie nie tylko wśród odbiorców swoich produktów, ale także wśród Inwestorów - dodaje.

Debiut 11 bit studios S.A. planowany jest na przełom III i IV kwartału 2010 roku.

Sprawdź bieżące informacje z rynku pierwotnego GPW

Informacja prasowa
Dowiedz się więcej na temat: nC+ | bit | wideo | platformy | 11 Bit Studios | konsole | komputery
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »