Profi zmierza na GPW

Nowi inwestorzy producenta pasztetów drobiowych i dań gotowych będą kontrolować około 40 proc. walorów.

Nowi inwestorzy producenta pasztetów drobiowych i dań gotowych będą kontrolować około 40 proc. walorów.

Mająca około 30-proc. udział w rynku pasztetów drobiowych firma Profi z Grabowa nad Prosną, która od 1 maja jest spółką akcyjną, w ciągu czterech miesięcy tego roku zwiększyła obroty o 30 proc., a eksport aż o 100 proc. To dobry prognostyk przed debiutem na GPW.

Prospekt już gotowy

- W październiku chcemy wejść na warszawską giełdę. Prospekt emisyjny powinien być zatwierdzony 7 lipca - informuje Robert Barczyk, prezes Profi.

Dodaje, że jej dotychczasowi akcjonariusze, do których należy osiem osób fizycznych założycieli firmy, zamierzają zachować około 60 proc. kapitału. W przygotowaniu emisji spółce pomaga BZ WBK.

Reklama

Pieniądze uzyskane ze sprzedaży akcji mają być przeznaczone na przyspieszenie rozwoju.

- Chodzi o skok ilościowy i jakościowy - dodaje prezes.

- Najbliższe miesiące to bardzo dobry czas na debiut giełdowy dla spółek z branży spożywczej - uważa Remigiusz Sopel, analityk Internetowego Domu Maklerskiego (IDM), który z powodzeniem wprowadził na giełdę takie spółki jak ZM Duda czy ostatnio Elstar Oils.

Jego zdaniem, w branży spożywczej panuje koniunktura.

- Po wejściu do UE ceny szybko rosną, a z nimi rentowność produkcji - mówi analityk.

Jego zdaniem, kluczem do sukcesu spółek z tego sektora są konsolidacja i inwestycje.

Tymczasem sprzedaż wielkopolskiej firmy rośnie w ostatnich miesiącach tak szybko, że ledwo nadąża z realizacją zamówień. Spółka rozbudowuje moce produkcyjne i magazyny. Koszt tego przedsięwzięcia wyniesie 6,5 mln zł.

Czas na zupy

Znana do tej pory głównie z produkcji pasztetów drobiowych firma Profi niedawno wprowadziła na rynek szeroki asortyment zup w opakowaniach z laminatu. Jak zapewnia Robert Barczyk, ich sprzedaż szybko rośnie dzięki wprowadzeniu do wielkich sieci handlowych (wszystkich oprócz Aholda). Sprzedawane są, podobnie jak inne wyroby, wyłącznie pod marką Profi.

Spółka z powodzeniem rozwija też eksport m.in. do Niemiec, USA oraz Rosji. Jej udział w sprzedaży ma w tym roku zbliżyć się do 10 proc. Aby umocnić się na rynku rosyjskim, Profi chce nawet kupić jedną z tamtejszych spółek handlowych. Na razie jednak nie chce ujawnić szczegółów przygotowywanej transakcji.

Według prognoz zarządu, wartość tegorocznych obrotów spółki przekroczy 100 mln zł.

Profi zatrudnia około 300 osób.

Wiktor Szczepaniak

Puls Biznesu
Dowiedz się więcej na temat: GPW | firma
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »