Pronox Technology opublikował prospekt
Spółka opublikowała zatwierdzony przez KNF 27 marca prospekt emisyjny sporządzony w związku z ofertą publiczną 1,5 mln akcji serii E. Przedział cenowy podany a aneksie do prospektu, ustalony na potrzeby book-building (rozpocznie się 16 kwietnia) wynosi: 15 - 20 zł. Zapisy na akcje rozpoczną się 23 kwietnia. Wcześniej podana zostanie ostateczna cena emisyjna oraz ilości akcji oferowanych w poszczególnych transzach.
Spółka zamierza wprowadzić także do obrotu 335 tys. akcji serii A1, 335 tys. akcji serii B, 2,4 mln akcji serii C1, 1,67 mln akcji serii D oraz akcje i prawa do akcji serii E.
Pronox szacuje, że wpływy pieniężne netto (po odliczeniu kosztów emisji) z emisji akcji serii E nie będą mniejsze niż 20 mln zł.
Pozyskane środki mają być przeznaczone głównie na sfinansowanie budowy Centrum Produkcyjno-Logistycznego w Dąbrowie Górniczej, kluczowego elementu dla realizacji strategii rozwoju Grupy (od 7 do 10 mln zł).
Inwestycja ta, składająca się z zakładu produkcyjnego oraz z centrum magazynowo-logistycznego, ma służyć do obsługi dużych kontraktów produkcyjnych i logistycznych zawieranych z dalekowschodnimi producentami sprzętu IT/Consumer Electronic, jak również do obsługi logistycznej kluczowych kontraktów krajowych.
Szacunkowy koszt całej inwestycji realizowanej w latach 2006-2008 wyniesie ok. 79 mln zł i w pozostałej części zostanie sfinansowany kredytami inwestycyjnymi.
Spółka planuje uruchomić zakład posiadający możliwość wytworzenia około 600 tys. jednostek produkcyjnych (telewizorów LCD, odtwarzaczy DVD itp.) rocznie, na początku II półrocza 2007 roku. Organizacja inwestycji pozwala ograniczyć jej ryzyko poprzez możliwość zmniejszenia jej łącznej wartości z 79 mln zł do 47 mln zł.
Centrum Produkcyjno-Logistyczne zostanie wydzierżawione spółce zależnej - ESM Logistics.
- Uruchomienie dąbrowskiego centrum znacznie przyśpieszy realizację strategii, w ramach której Grupa Pronox ma wzmocnić swoją pozycję na rynku produkcji elektroniki użytkowej oraz usług logistycznych i serwisowych. Centrum będzie przede wszystkim obsługiwało duże kontrakty zawierane z dalekowschodnimi producentami sprzętu elektronicznego i AGD. Jeszcze w pierwszym półroczu 2007 r. chcemy zakupić linię produkcyjną, której uruchomienie planujemy na drugie półrocze. Początkowo zakład ma wytwarzać 600 tys. sztuk sprzętu rocznie, np. telewizorów LCD czy odtwarzaczy DVD, zaś docelowo - nawet 2 mln sztuk w skali roku - mówi Artur Mrozik, prezes Pronox Technology.
Od 10 do 13 mln zł ma być przeznaczone na rozwój marki Easy Touch - najdynamiczniej rozwijającej się wśród posiadanych marek własnych.
Spółka zawiązała nową spółkę Easy Touch Pronox Technology S.A., która ma zapewnić , sprzedaż produktów oznaczonych markami własnymi na rynku azjatyckim oraz rynkach europejskich.
Podpisanie listu intencyjnego z jednym z największych czeskich dystrybutorów IT, firmą eD System, pozwoli na ekspansję m.in. produktów Easy Touch na rynku czeskim i słowackim i da możliwość dystrybucji produktów znajdujących się w ofercie eD System na rynku polskim.
- Naszym celem strategicznym jest dalszy rozwój sprzedaży produktów sygnowanych markami własnymi, Easy Touch i Procomp. Chcemy systematycznie poszerzać asortyment w tym zakresie, nie tylko o nowe produkty z branży IT, ale także o tzw. mały sprzęt AGD. Zamierzamy jednocześnie rozwijać sprzedaż produktów pod naszymi markami na rynkach Unii Europejskiej i Azji. Spodziewamy się, że do 2008 r. ich udział w sprzedaży Pronox wzrośnie do 25%" - wyjaśnia Artur Mrozik.
- Bardzo istotne dla naszej firmy są również wizerunkowe aspekty związane ze statusem spółki publicznej, które dodatkowo wzmocnią naszą pozycję we współpracy z azjatyckimi partnerami oraz ze światowymi potentatami na rynku IT i elektroniki użytkowej. Chcielibyśmy zadebiutować na GPW jeszcze w maju tego roku - mówi prezes spółki.
Według analityków Secus Asset Management, w 2006 r. Pronox osiągnie przychody ze sprzedaży na poziomie 465,3 mln zł oraz zysk netto w wysokości 6,3 mln zł. Analitycy przewidują także, że spółka będzie wykazywała wzrost zysku netto, sprzedaży i EBITDA także w kolejnych dwóch latach.
- Szczególnie dużą dynamiką wzrostu powinien odznaczać się wskaźnik procentowego wzrostu EBITDA. Spodziewamy się, że przyczynią się do tego planowane przez spółkę inwestycje związane z produkcją elektroniki pod własnymi markami oraz działalność montażowo-logistyczna, prowadzona na rzecz azjatyckich koncernów IT - mówi Robert Koperczak, dyrektor departamentu analiz Secus Asset Management.
Szczegóły oferty znajdziesz tutaj