Przetarg PKP Intercity. PESA i Newag startują razem
PESA i Newag podpisały umowę konsorcjum i razem złożą ofertę na piętrowe składy w przetargu ogłoszonym przez PKP Intercity.
PESA i Newag złożyły dzisiaj oświadczenie o wspólnym udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na dostawę dla PKP Intercity 38 siedmiowagonowych składów piętrowych typu push-pull wraz z 45 lokomotywami wielosystemowymi oraz świadczeniem usług utrzymania lokomotyw wielosystemowych. Zespoły obu firm w ramach dialogu technicznego rozpoczęły wspólne prace nad piętrowym pojazdem dedykowanym dla PKP Intercity.
- Dzięki doświadczeniom zebranym do tej pory przez nasze zespoły możemy razem zaproponować PKP IC nowoczesny pojazd piętrowy, który może być konkurencyjny nie tylko w Polsce, ale również na rynkach europejskich - powiedział Krzysztof Zdziarski, prezes PESY.
- Podjęcie decyzji w sprawie utworzenia konsorcjum wynika z faktu, że złożenie indywidualnych ofert obarczone byłoby istotnym ryzykiem niewykonania zamówienia ze względu na złożoność przedmiotu zamówienia, możliwości produkcyjne w kontekście terminu jego realizacji oraz inne zobowiązania kontraktowe. Sądzimy iż zawarte konsorcjum wpłynie pozytywnie na dalszy dynamiczny rozwój kolei w Polsce - dodaje Zbigniew Konieczek, prezes Newagu.
PESA i Newag to najwięksi polscy producenci taboru. PESA jako jedyny polski producent zaprojektowała i dostarczyła zestawy typu push pull, czyli piętrowe pojazdy pasażerskie składające się z wagonu sterowniczego, wagonów środkowych i lokomotywy elektrycznej. Piętrowe Pesa Sundeck są od 2016 roku eksploatowane przez Koleje Mazowieckie.
Newag jest liderem rynku lokomotyw w Polsce, produkuje lokomotywy Griffin i Dragon.