Przychody Telewizji Polsat w pierwszym półroczu 2010 wzrosły ponad rynek
- Przychody Telewizji Polsat w pierwszej połowie 2010 roku wzrosły ponad zwyżkę rynku reklamy telewizyjnej - poinformował PAP Zygmunt Solorz-Żak, główny akcjonariusz stacji.
- Widzimy poprawę na rynku reklamy. Nasz przychody zwiększyły się nawet bardziej niż dynamika rynku - powiedział Solorz-Żak, nie podając dokładnych liczb.
Według szacunków domu mediowego Starlink, w pierwszym półroczu 2010 rynek reklamy telewizyjnej zwiększył się o 8,5 proc. TVN ocenia natomiast ten wzrost na 8 proc.
Telewizja Polsat nie publikowała danych za pierwsze półrocze ubiegłego roku, w całym 2009 roku skonsolidowane przychody wyniosły 1,045 mld zł.
Solorz-Żak podtrzymał wcześniejsze zapowiedzi dotyczące jednocyfrowego wzrostu skonsolidowanych przychodów i zysku netto w 2010 roku. W ubiegłym roku skonsolidowany wynik stacji wyniósł 159,8 mln zł.
Jeszcze w 2010 roku lub na początku 2011 Polsat może uruchomić kanał muzyczno-młodzieżowy.
- Prace trwają, ale nie jest przesądzone, czy nowy kanał ruszy pod koniec tego roku czy na początku przyszłego - powiedział Solorz-Żak. Po koniec 2009 roku uruchomiony został kanał dziecięcy Polsat JimJam, który przygotowywany jest razem ze spółką Chello Zone. Wcześniej we wrześniu ruszył Polsat Futbol, a w październiku Polsat Film.
Obecnie w portfolio grupy znajduje się 13 kanałów. Są to: Polsat, Polsat 2, Polsat HD, Polsat News, Polsat Cafe, Polsat Play, Polsat Film, Polsat Sport, Polsat Sport Extra, Polsat Sport HD, Polsat Futbol, TV Biznes oraz Polsat JimJam.