- Proces wdrożenia systemu nie będzie miał znaczącego wpływu na wyniki PZU - powiedział Klesyk.
Poinformował też, że koszt wdrożenia systemu jest liczbą dziewięciocyfrową w złotych.
Plan wdrożenia systemu zakłada przeprowadzenie pilotażu w pierwszej połowie 2013 r. oraz stopniową migrację klientów i polis ubezpieczeniowych do nowego systemu do 2015 r.
Przez pewien czas PZU będzie ponosić koszty utrzymania starego systemu i jednocześnie koszty wdrożenia nowego. Po wdrożeniu nowego systemu grupa oczekuje oszczędności.
- Dzięki wdrożeniu tego systemu roczne oszczędności po stronie IT wyniosą między 10 a 20 mln zł. Spodziewamy się też oszczędności po stronie back office, ale obecnie trudno je oszacować - powiedział Klesyk.
Dodał, że koszty utrzymania nowego systemu powinny być 20 proc. niższe w porównaniu z utrzymaniem obecnego systemu, a koszty rozwoju około 50 proc. niższe.