Qumak będzie zarządzać service desk Grupy TP
10 mln zł netto rocznie będzie otrzymywać Qumak w ramach umowy na kompleksową obsługę działu wsparcia technicznego (service desk) spółek z grupy TP. Kontrakt został podpisany na czas nieokreślony
Qumak wygrał przetarg Telekomunikacji Polskiej na zarządzanie obsługą techniczną klientów wszystkich spółek z Grupy TP. Zgodnie z sygnowaną właśnie umową Qumak będzie odpowiedzialny za utrzymanie i modernizację stanowisk pracy oraz szkolenia i zarządzanie kadrą. Biorąc pod uwagę potrzebne do jego realizacji zasoby, to największy tego typu projekt w naszym regionie Europy. Przewidywana liczba obsługiwanych zapytań ze strony klientów TP to 80 tysięcy w skali miesiąca.
- Umowa ta potwierdza naszą silną pozycję w tym segmencie rynku. Nasz udział w nim szacujemy na około 25 proc., co daje nam pozycję lidera. To również jeden z strategicznych obszarów naszej działalności, który zamierzamy aktywnie rozwijać - mówi Paweł Jaguś, prezes Qumak.
W tej chwili informatyczno-technologiczna spółka obsługuje centra wsparcia technicznego między innymi tak dużych podmiotów jak: Polska Grupa Energetyczna, PZU, PKN Orlen czy PKO BP.
- Jesteśmy na zaawansowanym etapie rozmów z kilkoma potencjalnymi klientami zainteresowanymi tego typu usługami. Niewykluczone, że wkrótce podpiszemy umowę z kolejną spółką z branży telekomunikacyjnej - zapowiada Paweł Jaguś.
Jak dotąd czwarty kwartał 2013 roku jest bardzo udany dla firmy Qumak. Spółka zdobyła w nim umowy za ponad 70 mln zł netto, w tym wart 55 mln zł kontrakt na zaprojektowanie, dostawę i montaż systemu transportu i kontroli bagażu rejestrowanego na krakowskim lotnisku.
Całkowita wartość backlogu spółki, łącznie z przychodami za I-III kwartał 2013, jest obecnie najwyższa poziom w historii i wynosi 880 mln zł, z czego już teraz Qumak ma do zafakturowania na 2014 rok zlecenia warte około 380 mln zł.
Qumak to polska spółka giełdowa, czołowy integrator polskiego rynku teleinformatycznego. Firma projektuje, realizuje i serwisuje innowacyjne rozwiązania informatyczne i technologiczne. Wiedza eksperckiej kadry i partnerstwo ze światowymi liderami technologicznymi sprawiają, że spółka dysponuje unikalnym na polskim rynku potencjałem. Odbiorcami firmy są instytucje i urzędy administracji publicznej, jednostki naukowe, przedsiębiorstwa i korporacje działające w sektorach m.in.: telekomunikacyjnym, bankowo-finansowym, energetycznym, przemysłowym czy budowlanym.Opr. KM
Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze