RMF FM nadal liderem

Po dwóch kwartałach 2006 roku radio RMF FM jest liderem na rynku reklamy radiowej. Przewodzi też w wynikach słuchalności. Zysk netto Grupy Broker FM wyniósł 11 427 tys. zł - podał podczas dzisiejszej konferencji prasowej wiceprezes Broker FM Marek Dworak.

Broker FM, właściciel radia RMF FM, zaprezentował dzisiaj sytuację spółki po dwóch kwartałach 2006 roku. Na wyniki spółki wpłynęło m.in. zwiększenie marż na wszystkich poziomach wyniku finansowego w pierwszym półroczu 2006 roku. Spółka prognozuje, że wzrost rynku reklamy będzie wyższy niż spodziewany (ok. 13 proc.).

Radio RMF FM obejmuje obecnie 28,7 proc. rynku reklamy radiowej w Polsce. Zasięg dzienny stacji wynosi 27,4 proc. RMF-u słucha 8,2 mln osób dziennie i 22,3 mln tygodniowo. Średni dzienny czas słuchania wynosi 176 minut. Znajomość marki RMF FM wynosi 97,4 proc.

Reklama

Przychody ze sprzedaży w II kwartale 2006 roku wyniosły 47,4 mln zł, a w dwóch kwartałach 2006 roku ponad 88 mln zł i były wyższe o ponad 10 proc. w stosunku do przychodów w analogicznych okresach 2005 roku. Zysk operacyjny Brokera wzrósł w II kwartale 2006 roku do 9,8 mln zł z 8,2 mln zł w analogicznym okresie 2005 roku.

Znakomite są także wyniki finansowe Grupy Broker FM. Firma chwali się najlepszą w historii marżą EBITDA - powyżej 30 proc.! Zysk brutto po II kwartale wyniósł 14 078 tys. zł, zysk netto 11 427 tys. zł.

Komentarz Zarządu:

Zarząd uznaje wyniki Grupy za dwa kwartały 2006 roku za zgodne z przyjętymi założeniami. Polityka poprawy rentowności przynosi wymierne rezultaty. Wzrost w pierwszym półroczu wyniku Grupy o ponad 38 proc. na poziomie operacyjnym (EBIT), o ponad 26 proc. na poziomie EBITDA oraz o ponad 18 proc. na poziomie zysku netto to bardzo dobre wyniki, szczególnie, iż w analogicznym okresie roku ubiegłego Grupa miała ponad 2,8 mln zł jednorazowych przychodów (zwrot VAT-u) nie związanych z podstawową działalnością,.

Zarząd Grupy podkreśla satysfakcjonującą rentowność na działalności radiowej. W II kwartale 2006 roku marża na poziomie EBITDA po raz pierwszy w historii przekroczyła 30 proc., co jest wynikiem porównywalnym do stacji radiowych działających na dojrzałych rynkach zachodnioeuropejskich.

Analizując pozostałe segmenty działalności Zarząd pragnie zwrócić uwagę na dynamicznie rozwijający się rynek reklamy internetowej (wzrost ok. 50 proc.), co ma wymierny wpływ na wyniki Grupy Broker zarówno na poziomie operacyjnym, gdyż Broker sprzedaje powierzchnie reklamową w imieniu i na rzecz swojej spółki zależnej "INTERIA.PL S.A.", jak i na poziomie zysku netto ze względu na dynamicznie rosnącą jej rentowność.

Prognozy

Broker FM przewiduje, że tegoroczny zysk netto spółki wzrośnie co najmniej 15-20 proc., a przychody 11 proc. - poinformował na konferencji prasowej wiceprezes Brokera Marek Dworak.

Dworak powiedział też, że spółka podwyższyła prognozę rynku reklamy radiowej w całym 2006 roku do 13 proc. z 11 proc. szacowanych na początku roku, zaś rynek reklamy ogółem w tym roku wzrośnie według prognoz spółki o 11 proc. Udział Radia RMF FM w rynku reklamy radiowej wyniósł na koniec pierwszego półrocza 2006 roku 28,7 proc., a konkurencyjnego Radia Zet 24,4 proc.

Rozwój na Ukrainie

Wiceprezes powiedział, że na Ukrainie Broker FM będzie rozwijał się organicznie, a nie jak zakładano wcześniej poprzez akwizycje. Jeśli chodzi o Ukrainę to przyjęliśmy strategię rozwoju organicznego, chociaż szukamy tam jakiś stacji, ale już nie jestem takim optymistą jak pół roku temu - powiedział Dworak. Ze względu na bardzo wysoką szarą strefę na dziś nie widzę możliwości inwestowania tam nadzwyczajnych pieniędzy. Jak mówię o rozwoju organicznym to myślę o tym, że jakieś częstotliwości tam pozyskamy i trzeba będzie jakieś kwoty zainwestować, ale myślę, że 500.000 USD to jest maksymalna kwota - dodał. Broker FM liczy że poprzez Radio Man, pozyska tam kolejne częstotliwości. Mam nadzieję, że jeśli nie w tym roku, to w następnym na początku dostaniemy 5 kolejnych częstotliwości i wtedy zacznie mieć to jakiś wpływ na wyniki - powiedział Dworak.Do Broker FM należą trzy stacje radiowe: Radio RMF FM, RMF Classic oraz Radio Man na Ukrainie.

Flagowa stacja Brokera - RMF FM miało w I półroczu 22 proc. udziału w czasie słuchania ogółem przed konkurencyjnym Radiem Zet, którego udział wyniósł tu 18,4 proc. Udział RMF FM w czasie słuchania w grupie docelowej 20-45 lat w miastach wyniósł w pierwszym półroczu 25,6 proc., a Radia Zet 19,4 proc

Więcej na stronie www.broker.fm.pl

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: RMF FM | rynek reklamy | radio | Marek | Netto | reklamy | radio RMF FM | RMF
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »