Reklama

RN PKP Cargo odwołała Czesława Warsewicza z funkcji prezesa

Rada nadzorcza PKP Cargo odwołała prezesa spółki Czesława Warsewicza i trzech członków zarządu i postanowiła delegować Władysława Szczepkowskiego, członka RN, do wykonywania czynności prezesa i powierzyć mu pełnienie obowiązków prezesa - poinformowała spółka w komunikacie.

Z zarządu oprócz prezesa został odwołany także członek zarządu ds. finansowych Leszek Borowiec, członek zarządu ds. operacyjnych Witold Bawor oraz członek zarządu ds. handlowych Piotr Wasaty

Przyczyny odwołania nie zostały wskazane.

Jednocześnie rada nadzorcza postanowiła delegować Władysława Szczepkowskiego, członka rady, do wykonywania czynności prezesa na okres nie dłuższy niż 3 miesiące oraz powierzyć mu pełnienie obowiązków prezesa zarządu spółki.

Spółka PKP Cargo , największy w Polsce i drugi w Unii Europejskiej operator kolejowych przewozów towarowych, który w tym roku obchodzi swoje 20-lecie.  Spółka ma ambitne plany rozwojowe, obejmujące m.in. rejon Trójmorza i unijny odcinek Nowego Jedwabnego Szlaku.

Reklama

PKPCARGO

- - - akt.: 30.11.2021, 07:45
  • Otwarcie -
  • Max -
  • Min -
  • Kurs odniesienia 15,1200
  • Suma wolumenu -
  • Suma obrotów -
  • Widełki dolne 13,6200
  • Widełki górne 16,6200
Zobacz również: POLTREG ONDE SHOPER

PKP Cargo planuje wkrótce przedstawić harmonogram prac przygotowawczych zmierzających do uruchomienia produkcji wagonów towarowych w byłej Fabryce Wagonów Gniewczyna - poinformował PAP rzecznik PKP Cargo Krzysztof Losz.

"Prace przygotowawcze (do produkcji wagonów - PAP) ruszają w zasadzie od razu po podpisaniu ostatecznej umowy, wkrótce przedstawimy harmonogram tych działań" - powiedział PAP rzecznik. "Zakup fabryki nie wpłynie na tempo prac nad aktualizacją strategii PKP Cargo, ta transakcja jest bowiem jednym z narzędzi realizowania strategii" - dodał.

PKP Cargo poinformowało w środę, że zawarło umowę ze spółką Forespo w sprawie odkupienia od niej nieruchomości i ruchomości po byłej Fabryce Wagonów Gniewczyna.  Łączna ostateczna cena sprzedaży nieruchomości i ruchomości objętych umową wyniosła 7,38 mln euro brutto.

Jak mówił wcześniej prezes PKP Cargo Czesław Warsewicz, stan techniczny infrastruktury fabrycznej nie jest zły, trzeba będzie natomiast dokupić lub wydzierżawić niezbędne wyposażenie, głównie chodzi o maszyny i urządzenia niezbędne do uruchomienia produkcji.

PKP Cargo wyjaśnia, że przy przejęciu byłej Fabryki Wagonów Gniewczyna spółce chodzi o zaspokojenie własnych potrzeb taborowych, gdyż średni wiek wagonów spółki to kilkadziesiąt lat. Stopniowo będą one wycofywane z użytku, więc trzeba je zastąpić nowymi pojazdami, a te będą tańsze w utrzymaniu.


Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »