Reklama

Robinson Europe SA ma coraz większe zyski

Ponad 0,5 mln zł zysku netto wypracowała w II kwartale roku obrotowego 2013/2014 r., tj. w okresie od 01.02.2014 do 30.04.2014, notowana na rynku NewConnect spółka Robinson Europe SA. Oznacza to wzrost o 32,7 proc., w porównaniu z II kwartałem roku obrotowego 2012/2013 r. W tym okresie firma odnotowała zysk netto na poziomie 376,9 tys. zł.

Coraz lepsza sytuacja finansowa spółki stanowi efekt konsekwentnie realizowanej strategii rozwoju, która przyczyniła się do dywersyfikacji źródeł przychodów. Wiele wskazuje, że pozytywny trend zostanie utrzymany także w kolejnych kwartałach. Do optymistycznych prognoz skłania m.in. intensyfikacja działalności operacyjnej zarówno w kraju, jak również w obrębie zagranicznych rynków.

Reklama

Przychody Robinson Europe SA w II kwartale 2014 r. ukształtowały się na poziomie 4,6 mln zł i były wyższe o 21,6 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego, kiedy to został wypracowany przychód netto w kwocie 3,8 mln zł.

Spółka w II kwartale 2014 r. zanotowała wzrost sprzedaży w kraju o 35,6 proc., w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku. Znacznie zintensyfikowano także eksport, szczególnie w segmencie wędkarskim. Eksport do krajów Unii Europejskiej w II kwartale 2014 roku wzrósł o 18,5 proc.

- Wyraźny wzrost sprzedaży jest efektem znacznego poszerzenia oferty handlowej - mówi Paweł Busz, członek zarządu Robinson Europe SA.

- W naszej ofercie pojawiły się m.in. produkty z branży turystycznej i sportowej. Zintensyfikowaliśmy także sprzedaż za pośrednictwem sieci handlowych. Nie oznacza to, że bagatelizujemy znaczenie sprzedaży w specjalistycznych sklepach wędkarskich. Mamy świadomość, że szczególnie do dużych sieci handlowych trafia coraz więcej klientów. Równie istotne znaczenie ma dla nas rozwój eksportu. Najbardziej istotnymi są: Niemcy, Rosja, Czechy, Słowacja i Chorwacja. W kolejnych kwartałach zamierzamy zintensyfikować sprzedaż nie tylko w kraju, ale także w obrębie międzynarodowych rynków. Dzięki temu zdywersyfikujemy źródła przychodów, co powinno znaleźć pozytywne odzwierciedlenie także w wynikach finansowych.

Spółka w II kwartale 2014 roku kontynuowała także budowę grupy kapitałowej, w której skład wchodzi jeden podmiot zależny - Outdoorzy SA. Firma oferuje produkty z branży turystycznej i sportowej. Przejęcie tego podmiotu umożliwiło grupie kapitałowej znaczne poszerzenie oferty handlowej, a także zapewniło wejście na dynamicznie rozwijający się rynek handlu internetowego, przede wszystkim w segmencie sportowo-turystycznym. Intensyfikacja działalności sprzedażowej przyniosła pozytywne efekty także na poziomie grupy kapitałowej, która zakończyła II kwartał 2013/2014 roku obrotowego zyskiem netto w wysokości 464,4 tys. zł.

Spółka Outdoorzy SA realizuje przyjętą wcześniej strategię, która zakłada m.in. poszukiwanie nowych partnerów handlowych i produktów o wysokiej jakości. Tego rodzaju działania mają na celu systematyczną modyfikację oferty handlowej, aby nawiązywała ona do aktualnych trendów na rynku sprzętu sportowego, turystycznego i outdoorowego.

W ofercie spółki Outdoorzy SA znajdują się marki: Neverland, Berg Outdoor, Atsko - amerykańskie impregnaty, Arc'teryx, North Face - odzież, Sunen - akcesoria sportowe, Scarpa, Ecco - buty, Grivel - sprzęt turystyczny i Spaio - odzież termoaktywna.

Spółka Robinson Europe SA wyspecjalizowała się w sprzedaży sprzętu wędkarskiego (wędki, kołowrotki, żyłki, haczyki, przynęty oraz inne akcesoria ). Jej działalność stanowi kontynuację, znanej od wielu lat w branży wędkarskiej, firmy BIS, która została założona w 1991 roku. Produkty wytwarzane pod marką Robinson są dostępne na rynku krajowym m.in. w około 800 sklepach wędkarskich.

Spółka systematycznie rozwija działalność sprzedażową także na zagranicznych rynkach. Produkty oferowane przez Robinson Europe SA dostępne są w wielu krajach Europy. Są to m.in.: Niemcy, Rosja, Czechy, Węgry, Słowacja, Łotwa, Litwa, Estonia, Słowenia, Belgia, Irlandia, Grecja, Rumunia, Szwecja, Holandia, Chorwacja.

Robinson Eurppe SA konsekwentnie rozwija działalność także w segmencie sportowo-turystycznym. W tym kontekście warto wspomnieć m.in. o współpracy z portugalskim koncernem Sonae, który działa na rynku od 1959 roku. W branży sportowej koncern Sonae posiada m.in. brend outdoorowy Berg. Duży sukces odnotowała wiosenno-letnia kolekcja marki Berg Outdoor, którą spółka wprowadziła na polski rynek.

Sprawdź notowania spółki Robinson Europe na stronach INTERIA.PL

Opr. MD

Dowiedz się więcej na temat: R. | NewConnect | tym | Europo!"

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »