Reklama

Ryanair zanotował 35 mln euro straty w trzecim kwartale 2013 roku

35,2 mln euro wyniosła strata irlandzkiej linii lotniczej Ryanair w trzecim kwartale ubiegłego roku - wynika z danych opublikowanych przez przewoźnika. Władze linii uspokajają, że strata była zgodna z przewidywaniami, a zysk za 2013 r. ma sięgnąć 510 mln euro.

- Nasza strata w trzecim kwartale jest zgodna z wcześniejszymi przewidywaniami - powiedział cytowany w komunikacie przewoźnika szef linii Michael O'Leary. O'Leary tłumaczy stratę zmniejszeniem taryf i osłabieniem brytyjskiej waluty wobec euro.

Reklama

Przewoźnik odnotował stratę mimo wzrostu liczby pasażerów, która skoczyła o 6 proc. do 18,3 mln osób.

W grudniu przewoźnik otworzył cztery nowe bazy we Włoszech - w Rzymie, Katanii, Palermo i w Kalabrii. Pod koniec lutego ma ruszyć baza w Brukseli, a na początku kwietnia w Atenach, Salonikach i Lizbonie. Linia liczy, że dzięki tym bazom przybędzie jej kolejnych pasażerów. W ciągu najbliższych pięciu lat Ryanair planuje osiągnąć liczbę 110 mln przewiezionych pasażerów rocznie.

Ryanair lata na 1,6 tys. międzynarodowych tras w 29 krajach. Flota przewoźnika składa się z około trzystu samolotów typu Boeing 737-800. W ciągu najbliższych czterech lat flota przewoźnika ma się wzbogacić o kolejnych 175 maszyn. Ryanair zatrudnia ponad 9 tys. pracowników.

W Polsce Ryanair wykonuje rejsy m.in. do Warszawy, Łodzi, Krakowa, Katowic, Rzeszowa. Oferuje połączenia m.in. do Anglii, Francji, Irlandii, Szwecji, Norwegii, Niemiec, Hiszpanii. W kwietniu br. ruszą dwa polskie połączenia krajowe - z Modlina do Gdańska i Wrocławia.

Kliknij i pobierz darmowy program PIT 2013

Dowiedz się więcej na temat: Ryanair | strata | straty | euro | 2013

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »