Sfinks otwiera kolejne restauracje

Sfinks Polska, właściciel marek gastronomicznych Sphinx, WOOK i Chłopskie Jadło, w miniony weekend otworzył dwie restauracje.

Sfinks Polska, właściciel marek gastronomicznych Sphinx, WOOK i Chłopskie Jadło, w miniony weekend otworzył dwie restauracje.

Od piątku w Tarnowie działa już trzeci w portfolio spółki Sphinx Express. Natomiast w Poznaniu w sobotę ruszyła największa w Polsce restauracja sieci WOOK. Nowe otwarcia stanowią kolejne z zapowiadanych na ten rok uruchomień lokali gastronomicznych, które pozwolą Sfinksowi na zwiększenie potencjału sieci.

Sfinks otworzył w centrum Poznania pierwszą w tym mieście restaurację sieci WOOK specjalizującej się w kuchni azjatyckiej. Nowo otwarty lokal jest jednocześnie największą restauracją tej sieci w Polsce - łączna powierzchnia kilkupoziomowego lokalu mieszczącego 240 osób wynosi blisko 1200 m2. Obecnie sieć liczy osiem lokali, znajdujących się także w Warszawie, Łodzi, Gdańsku, Wrocławiu, Legnicy i Kłodzku. WOOK to restauracje o nowoczesnym wystroju nawiązującym do kultury Dalekiego Wschodu. Dużą atrakcją restauracji jest możliwość obserwowania na żywo procesu przygotowywania dań przez kucharzy Chińczyków, czyli tzw. live cooking. Menu WOOKa oparte jest o oryginalne chińskie receptury. Znajdują się w nim m.in. takie pozycje jak wołowina z czarnym pieprzem, kaczka w mandarynkach czy ryba w sosie kokosowym.

Reklama

- Jesteśmy przekonani, że WOOK może powtórzyć sukces należącej do nas sieci Sphinx i zyskać podobną popularność, dlatego w nadchodzących miesiącach zamierzamy otworzyć na terenie kraju kolejne restauracje tej marki. Polacy, coraz częściej wyedukowani kulinarnie dzięki zagranicznym podróżom, oczekują oryginalnych receptur i wysokiej jakości. WOOK proponuje gościom różnorodną kartę dań, czerpiącą z bogactwa kuchni Dalekiego Wschodu. Liczymy, że poznaniacy, podobnie jak nasi goście z innych miast, szybko zasmakują w specjałach przygotowywanych w WOOKu - mówi Mariola Krawiec-Rzeszotek, prezes Sfinks Polska.

W miniony piątek Sfinks uruchomił także trzecią z kolei restaurację Sphinx Express działającą w segmencie fast casual dining. Nowy lokal powstał w centrum handlowym Gemini Park w Tarnowie. Pierwsze pilotażowe restauracje Sphinx Express działają od kilku tygodni w Mikołowie i Gliwicach. Expressy to punkty gastronomiczne bez obsługi kelnerskiej oferujące szybkie i świeżo przygotowywane posiłki do zjedzenia na miejscu lub zabrania na wynos. Menu Sphinx Express oferuje m.in. kanapki, sałatki, kebaby, tortille i bazuje na charakterystycznych smakach tradycyjnych restauracji Sphinx. Spółka planuje także otwieranie lokali typu express w oparciu o markę WOOK.

- Lokale typu express są uzupełnieniem naszej dotychczasowej oferty i pozwalają nam zaistnieć w nowym segmencie. Chcemy wykorzystać popularność marek Sphinx i WOOK oraz najbardziej lubiane smaki obu tych kuchni i zaoferować je klientom, którzy chętnie zjedliby np. shoarmę czy smaczną chińszczyznę, ale nie mają czasu na wizytę w restauracji. Dzięki lżejszej koncepcji inwestycyjnej expressy umożliwią nam także szybki rozwój sieci. Inwestycja w lokal typu express wymaga mniej czasu i niższych środków finansowych niż otwarcie pełnowymiarowej restauracji, dlatego z nowym konceptem wiążemy duże oczekiwania zarówno w zakresie szybkiej rozbudowy sieci, jak i wykorzystania modelu franczyzowego - komentuje Mariola Krawiec-Rzeszotek.

Konsekwentny rozwój sieci Sfinksa jest jednym z podstawowych celów, na które spółka będzie pozyskiwać środki w ofercie publicznej. Na inwestycje w nowe pełnowymiarowe restauracje Sphinx i WOOK oraz lokale typu express spółka planuje przeznaczyć 41,4 mln zł pozyskane w ramach emisji. Oferta jest również związana z zakończeniem realizacji procesu restrukturyzacji spółki.

INTERIA.PL/materiały prasowe
Dowiedz się więcej na temat: otwieranie | Sfinks | Marek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »