Sfinks zwiększa przychody
Sfinks Polska SA, spółka zarządzająca restauracjami Sphinx i Chłopskie Jadło oraz właściciel obu sieci, zwiększyła w I kwartale tego roku, wobec analogicznego okresu 2005 roku, przychody o 30 proc. do 31,8 mln zł, a zysk netto o 124 proc. do blisko 2 mln zł - poinformowała spółka.
W komunikacie prasowym spółka podała także, że jej zysk z działalności operacyjnej wzrósł o 56 proc. do 3,7 mln zł. "Osiągnięcie tak dobrych wyników na wszystkich poziomach działalności możliwe było m.in. dzięki dynamicznemu wzrostowi liczby nowych restauracji w 2005 roku, kiedy to Spółka uruchomiła 17 nowych lokali Sphinx" - podano w komunikacie.
"Duże znaczenie dla zwiększenia rentowności miały także efekty skali na poziomie zarządzania Spółką oraz znacznie niższe koszty finansowania zewnętrznego, związane ze zmianą warunków kredytowych i znacznym obniżeniem marży banku" - dodano.
Po wynikach za I kwartał spółka podtrzymuje tegoroczną prognozę wyników finansowych. "Wyniki I kwartału świadczą o tym, że strategia rozwoju spółki przynosi zamierzone efekty, a wykonanie prognozy na rok 2006 - przychody na poziomie 164,8 mln zł i zysk netto na poziomie 11,8 zł - wydaje się być niezagrożone" - powiedział Piotr Mikołajczyk, prezes Sfinks Polska, cytowany w komunikacie.
Spółka pracuje nad przeprowadzeniem nowej emisji akcji i przeniesieniem z rynku CeTo na rynek podstawowy GPW. "Mamy nadzieję, że uda nam się zadebiutować jeszcze przed wakacjami" - powiedział Mikołajczyk. Sfinks Polska zarządza obecnie siecią 79 restauracji Sphinx oraz siecią 7 restauracji Chłopskie Jadło. W 2005 roku Sfinks Polska osiągnął przychody ze sprzedaży w wysokości 118 mln zł i 7,4 mln zł zysku netto. W ujęciu pro forma, włączając Chłopskie Jadło, wyniki skonsolidowane wyniosły odpowiednio: 134 mln zł oraz 10,9 mln zł. Sfinks nabył sieć restauracji Chłopskie Jadło w marcu za ponad 27 mln zł. Spółka planuje nową emisję od 400 tys. do 500 tys. akcji, z której chce pozyskać kilkanaście milionów złotych. Zdaniem przedstawicieli spółki, środki z tej emisji pozwolą na przyspieszenie rozwoju obu sieci restauracji, począwszy od przyszłego roku.