Sieć hoteli Marriott International za 12,2 mld dolarów kupił Starwood Hotels
Amerykańska sieć hoteli Marriott International przejmie branżowego konkurenta - Starwood Hotels. Kosztować to będzie 12,2 mld dolarów, ale efekt jest doskonały - powstaje największa hotelarska firma świata.
Licząc łącznie mieć ona będzie teraz 5500 hoteli w całym świecie (także w Polsce), w nich 1,1 mln pokoi i 2,7 mld dol. rocznego przychodu. Zarządy obu spółek jednogłośnie zaakceptowały transakcję. Zgodnie z umową, Marriott wykupi Starwood (przez dekady największy rywal firmy ze stanu Maryland). Na mocy kontraktu właściciela zmieni m.in. brytyjska sieć Intercontinental Hotels.
Prezes Marriotta Arne Sorenson po połączeniu będzie szefem nowej spółki, która wejdzie do dużej grupy turystycznej o światowym zasięgu. 19 marek Marriotta (w tym Ritz-Carlton, Fairfield Inn) połączy się z markami dotychczasowego rywala - m.in. Westinem, W i siecią St. Regis.
Marriott zapłaci 11,9 mld dol. akcjami, resztę ureguluje gotówką. Transakcja ma być zamknięta do połowy 2016 r.
Po powyższej informacji walory Starwood zniżkowały o 5,7 proc. do 70,75 dol., papiery Marriotta potaniały o 1 proc. do 72 dol.
Krzysztof Mrówka