Słabszy kwartał IGroup

Gorszy III i bardzo dobry IV kwartał prognozuje dla Internet Group Józef Jędrzejczyk, prezes spółki. Informatyczna firma liczy, że zakończy rok dodatnim wynikiem finansowym.

Gorszy III i bardzo dobry IV kwartał prognozuje dla Internet Group Józef Jędrzejczyk, prezes spółki. Informatyczna firma liczy, że zakończy rok dodatnim wynikiem finansowym.

Po pierwszym półroczu obroty Internet Group wynoszą 5,1 mln zł, a strata netto blisko 150 tys. zł.

Słabsze lato, lepsza jesień

Józef Jędrzejczyk, prezes i główny akcjonariusz Internet Group (kontroluje jedną trzecią kapitału), nie ukrywa, że wakacyjne miesiące nie są najlepsze dla spółki, jeśli chodzi o obroty. - Od czerwca aż do sierpnia trwa zastój. Ale już od września spodziewamy się wyraźnego ożywienia - stwierdził. Według niego, bardzo dobra koniunktura utrzyma się także w kolejnych miesiącach.

Niższa sprzedaż w III kw. (w kw. wyniosła 2,4 mln zł) nie pozwoli na pokrycie kosztów funkcjonowania świadczącej usługi telekomunikacyjne i internetowe spółki. - Okres lipiec-wrzesień zakończymy pod kreską - stwierdził prezes. Wysokość straty będzie zależeć od wyników osiągniętych w ostatnim miesiącu.

Reklama

Ostatni kwartał tego roku przyniesie wyraźną poprawę. - Projekcje przygotowane przez nasz dział sprzedaży mówią o znacząco większych przychodach. Do spółki spłynie też sporo płatności za usługi dostarczane we wcześniejszych miesiącach - tłumaczył J. Jędrzejczyk. Jego zdaniem, są nawet szanse, że tegoroczne przychody Internet Group będą niewiele niższe od ubiegłorocznych. Wtedy sięgnęły 13,6 mln zł. Daleko bardziej korzystne zmiany zajdą na poziomie wyniku netto. - Liczymy, że 2005 r. zakończymy na plusie - oświadczył prezes. Rok temu strata netto zamknęła się kwotą 930 tys. zł.

Nowe inicjatywy

Internet Group szuka sposobów na dotarcie do nowych klientów. - Ceny za usługi telekomunikacyjne spadają, dlatego musimy rekompensować je przez zwiększony wolumen sprzedaży - uzasadnił J. Jędrzejczyk. Giełdowa spółka podpisała roczną umowę o współpracy z ATM, który m.in. świadczy usługi teleinformatyczne. - Często spotykaliśmy się u tych samych klientów. Nasze produkty nie konkurują ze sobą, ale się uzupełniają. Postanowiliśmy przygotować wspólną ofertę, która - w naszej ocenie - znacznie ułatwi nam dotarcie do nowych kontrahentów - tłumaczył prezes. Pierwsze efekty kooperacji mogą być widoczne jeszcze w tym roku. J. Jędrzejczyk nie chciał jednak ujawnić projekcji finansowych związanych z nowym przedsięwzięciem.

Dariusz Wolak

Parkiet
Dowiedz się więcej na temat: internet
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »