Spółka AC S.A. podała wyniki za I półrocze
Producent samochodowych instalacji gazowych spółka AC S.A. (GPW: ACG) osiągnęła w I półroczu 2011 r. przychody ze sprzedaży na poziomie 82 mln zł. Oznacza to wzrost o 27 proc. w ujęciu rok do roku. Do końca czerwca 2011 r. spółka wypracowała 14 mln złotych zysku netto, czyli o 23 proc. więcej niż w 2010 roku.
Prognozowany zysk netto za 2011 rok przekroczy wartość 22 mln złotych. Eksport narastająco po II kwartałach wyniósł 53 mln zł i stanowił 65 proc. przychodów spółki.
Sprawdź bieżące notowania spółki AC S.A. na stronach INTERIA.PL
W 2010 roku AC S.A. osiągnęła - rekordowe w historii spółki - przychody w wysokości 118,3 mln zł, co oznacza wzrost wobec roku 2009 o 11,4 proc. (z 106,2 mln złotych). Ponadto, w latach 2008 - 2010, spółka konsekwentnie odnotowywała wysoki, stabilny wynik netto na poziomie powyżej 21 mln złotych - mimo przeprowadzania szeroko zakrojonych inwestycji w dalszy rozwój.
- Rynek autogazu to obecnie jeden z najbardziej perspektywicznych segmentów rynku paliwowego, a Polska jest trzecim na świecie - zaraz za Koreą i Turcją - krajem pod względem liczby pojazdów zasilanych autogazem. Niemal 2,5 mln kierowców w kraju jeździ samochodami zasilanymi LPG i każdego roku liczba ta zwiększa się o kolejne 9 proc., a stale rosnące ceny benzyny utrzymają ten trend. Mimo ostatniej propozycji przedstawionej przez Komisję Europejską dotyczącej sposobu nakładania podatków na surowce energetyczne, gaz płynny LPG nadal pozostanie najtańszym i najbardziej ekonomicznym paliwem samochodowym. Niezależnie od tego, czy zmiana akcyzy zostanie wprowadzona, czy też nie - mówi Katarzyna Rutkowska, prezes zarządu AC S.A.
W dniu 11 sierpnia 2011 roku AC S.A. zadebiutowała na głównym parkiecie Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.
- - - - -
AC S.A. jest wiodącym w Polsce i liczącym się na świecie producentem samochodowych systemów LPG/CNG marki STAG. Na polskim rynku motoryzacyjnym AC S.A. działa od ponad 25 lat, zatrudnia ponad 400 osób i obecnie jest największą firmą w segmencie instalacji gazowych w kraju. Jak wskazują szacunki spółki, AC S.A. posiada około 45-proc. udział w rynku polskim.
Oferta produktowa AC S.A. dociera do ponad 30 krajów na całym świecie. W 2010 roku sprzedaż na rzecz kontrahentów zagranicznych stanowiła 56 proc. przychodów AC S.A. ogółem. Do kluczowych odbiorców zagranicznych AC S.A. należą m.in.: Niemcy, Rosja, Ukraina, Turcja oraz Tajlandia.
Opr. MD