Spółka konsoliduje rynek kosmetyczny
W I półroczu 2001 roku Pollena Ewa poinformuje o nawiązaniu współpracy z firmami krajowymi - stwierdził Krzysztof Pawlak, prezes spółki. Spółka wprowadza na rynek nową serię produktów bursztynowych, których sprzedaż do połowy przyszłego roku ma wynosić ok. 15-20% przychodów ogółem.
- Jesteśmy otwarci na propozycje współpracy nie tylko ze strony polskich podmiotów, ale również zagranicznych. Podejmujemy próbę stworzenia grupy kosmetycznej, ponieważ sami nie wypełniamy wielu nisz w rynku kosmetycznym - przyznał K. Pawlak. Jego zdaniem, polskie przedsiębiorstwa, w związku z kryzysem trwającym w branży kosmetycznej, są obecnie bardziej przychylne prowadzeniu rozmów o współpracy, gdyż sytuacja finansowa wielu z nich pogarsza się. - Kryzys w branży ma więc dla nas nie tylko ujemne skutki w postaci zmniejszenia się przychodów ze sprzedaży, ale również wpływa na przyspieszenie procesu konsolidacyjnego - stwierdził Krzysztof Pawlak.
Spółka sprzedaje mniej, zwłaszcza w segmencie droższych produktów. Zbyt niektórych towarów spadł nawet o 50%, przy jednoczesnym wzroście sprzedaży najtańszych wyrobów (np. tanich szamponów w dużych opakowaniach). Konsumenci ograniczają także zakupy całych linii produktów, decydując się jedynie na najpotrzebniejsze, np. kremy.
Mniejsza niż się spodziewano sprzedaż spółki spowoduje, że po raz pierwszy od 10 lat przychody będą nominalnie niższe niż w poprzednim roku. - Prognoza zysku netto na koniec tego roku jest jednak niezagrożona - zapewnił prezes spółki. Pollena zamierza pozyskać do grupy nie tylko firmy działające w branży kosmetycznej, ale również np. produkujące opakowania.
Pollena Ewa produkuje głównie na polski rynek. Jednak jej zainteresowanie sprzedażą na eksport wzrasta. Jeszcze w ubiegłym roku sprzedaż na zagraniczne rynki stanowiła zaledwie 1,5% przychodów. W bieżącym roku udział ten wzrósł do 8-10%, a w przyszłym ma się zwiększyć do ok. 20-25%.
Zgodnie z prognozą finansową łódzkie przedsiębiorstwo ma w bieżącym roku wygenerować 95,4 mln zł przychodów ze sprzedaży, a zysk netto ma wynieść 6,9 mln zł.