Spółka NTT poprawiła wyniki sprzedaży

W I kw. 2014 r. sprzedaż produktów własnych i przetworzonych NTT System wzrosła w porównaniu z analogicznym okresem ub. r. o 56 proc. - z 16 mln zł do 25 mln zł.

W I kw. 2014 r. sprzedaż produktów własnych i przetworzonych NTT System wzrosła w porównaniu z analogicznym okresem ub. r. o 56 proc. - z 16 mln zł do 25 mln zł.

W tym samym okresie, przychody firmy wyniosły 170,14 mln zł, co w porównaniu z I kw. ub.r. oznacza wzrost o 19 proc. (ze 143 mln zł). Zysk netto wzrósł o ponad 40 proc. - z 346 tys. zł w I kw. ub.r. do 488 tys. zł w I kw. 2014. Rentowność netto wzrosła z 0,24 proc. do 0,29 proc.

Zarząd spółki spodziewa się utrzymania tendencji wzrostowej także w następnych kwartałach, chociaż prawdopodobnie nie będzie to już wzrost tak dynamiczny.

Chociaż w I kw. br. firma znacząco zwiększyła przychody, zyski EBITDA i EBIT i związane z nimi rentowności nieco się zmniejszyły (EBITDA z 1,89 proc. do 1,13 proc., a EBIT z 1,76 proc. do 1,02 proc.). Spadł także zysk operacyjny - z 2,517 mln zł w I kw. 2013 r. do 1,743 mln zł w I kw. br.

Reklama

Prezes NTT zwraca uwagę, że dobre wyniki można uzyskać także w sprzedaży komputerów stacjonarnych, mimo że nie są to już dziś produkty aż tak atrakcyjne dla klientów, jak kiedyś.

- Duży wzrost obrotów to efekt intensywnej pracy na wszystkich polach - mówi Tadeusz Kurek, prezes NTT System. - Dotyczy to również tradycyjnej dystrybucji komponentów i sprzedaży desktopów, mimo, że są to obecnie bardzo trudne obszary działalności. W rezultacie mamy tym większy powód do zadowolenia; osiągnęliśmy dobre wyniki tam, gdzie jest o nie naprawdę niełatwo.

Opr. MM

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: NTT | NTT System SA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »