Spółki Agory wypełniły plan
Czasopisma, AMS, radiostacje lokalne i projekt internetowy zrealizowały w 2004 r. operacyjne założenia - podała Agora. Mimo to zysk netto wypracował jedynie AMS.
Czasopisma Agory wypracowały w 2004 r. 91,9 mln zł przychodów, o 17,2% więcej niż przed rokiem. W dalszym ciągu miały ujemny wynik operacyjny (12,4 mln zł) i EBITDA (zysk operacyjny powiększony o amortyzację). Agora tłumaczy, że EBITDA byłaby dodatnia (2,9 mln zł), gdyby nie wprowadzenie na rynek nowych tytułów: miesięcznika "Avanti" i "Naszego Poradnika".
Zysk netto miał restrukturyzowany i zasilany przez grupę Agory - Art Marketing Syndicate (AMS), działający w sektorze reklamy zewnętrznej. Spółka wypracowała 142,69 mln zł przychodów i 10,73 mln zł zysku. W raporcie skonsolidowanym Agora podała też, że nie licząc kampanii wykupionych przez spółkę matkę, grupa AMS wypracowała 113 mln zł przychodów i miała ok. 12,5 mln straty operacyjnej.
Nadal nierentowny jest projekt internetowy Agory.
Wśród radiostacji Agory kilka jest rentownych, a kilkanaście - nie. Najwyższą rentownością netto odznacza się IM 40 (31,83%). Dobre wyniki pokazały w 2004 r. również Radio Wanda (13,13%), Karolina (9,53%) i Trefl (10,6%).
Większość radiostacji w grupie Agory ma ujemne kapitały własne. Najniższe ma ponadregionalne Inforadio (minus 49,9 mln zł), nadawca TOK FM.
Zarząd Agory nie przedstawił w raporcie rocznym propozycji podziału zysku. W sprawozdaniu zaznaczył tylko, że intencją spółki jest wypłacanie dywidendy w wysokości 0,5 zł na akcję.
Urszula Zielińska