Spory wzrost zysku delikatesów

Spółka PPH Bomi po czterech kwartałach 2007 r. wypracowała zysk netto na poziomie 17,02 mln zł, osiągając tym samym 89 proc. dynamiki wzrostu w stosunku do analogicznego okresu 2006 r. (9 mln zł). Zysk brutto wyniósł 21,6 mln zł i zwiększył się o 87 proc. w porównaniu z 2006 r. (11,5 mln zł). Spółka uzyskała przychody ze sprzedaży w wysokości 489 mln zł, co w odniesieniu do ubiegłego roku stanowi 29-proc. przyrost.

Spółka PPH Bomi po czterech kwartałach 2007 r. wypracowała zysk netto na poziomie 17,02 mln zł, osiągając tym samym 89 proc. dynamiki wzrostu w stosunku do analogicznego okresu 2006 r. (9 mln zł). Zysk brutto wyniósł 21,6 mln zł i zwiększył się o 87 proc. w porównaniu z 2006 r. (11,5 mln zł). Spółka uzyskała przychody ze sprzedaży w wysokości 489 mln zł, co w odniesieniu do ubiegłego roku stanowi 29-proc. przyrost.

W 2007 r. zysk z działalności operacyjnej wyniósł 21 mln zł, dając 78-proc. wzrost w porównaniu z minionym rokiem. Tylko w czwartym kwartale 2007 r. spółka wypracowała przychody ze sprzedaży w wysokości 154,1 mln zł i zysk netto na poziomie 8,1 mln zł (wzrost o ponad 200 proc.). W IV kwartale 2007 r. zysk z działalności operacyjnej wyniósł 9,6 mln zł, co stanowi wzrost o 179,9 proc. w stosunku do IV kwartału 2006 r.

- Jesteśmy zadowoleni z uzyskanych w 2007 roku wyników finansowych, jednocześnie podkreślając znaczenie procesów budowania Grupy Kapitałowej dla przyszłego rozwoju spółki - mówi Stanisław Okonek, prezes PPH Bomi. - Już wkrótce będziemy mogli spodziewać się widocznych efektów podjętych przez nas działań, które zaowocują jeszcze lepszymi wynikami finansowymi - dodaje.

Reklama

PPH Bomi włączy do Grupy Kapitałowej spółki Rabat Pomorze S.A. oraz Rast S.A. poprzez emisje skierowane do właścicieli przejmowanych podmiotów. List intencyjny w tej sprawie został podpisany przez zarządy spółek w grudniu ubiegłego roku. Przejęcie spółek pozwoli PPH Bomi wejść na rynek dystrybucji, natomiast akwizycja Rast S.A. umożliwi umocnienie pozycji w kategorii delikatesów i supermarketów typu premium. Grupa zamierza posiadać na koniec roku 2009 około 100 sklepów tego typu.

W sierpniu 2007 roku PPH Bomi zadebiutowała na Giełdzie Papierów Wartościowych, pozyskując 43,7 mln zł netto. Kapitał ten w całości jest wykorzystywany na inwestycje w rozwój sieci delikatesów BOMI, w tym m.in na informatyzację i działania marketingowe. Tylko w ostatnim czasie spółka podpisała znaczące umowy najmu na lokalizację kolejnych punktów handlowych swojej sieci, w tym umowy ze spółkami: Capital Part 12 sp. z o.o., PORION sp. z o.o., Kaszuby Inwest sp. z o.o., Jagiellońska Centrum Logistycznym sp. z o.o, Manhattan Development Sp. z o.o., WOMAK Beta sp. z o.o., Centrum Handlowym BATORY S.A. Równocześnie nadal prowadzone są negocjacje w sprawie wynajmu w kolejnych obiektach handlowych. W IV kwartale 2007 PPH Bomi uruchomiła delikatesy w Krakowie, Wejherowie oraz Bydgoszczy. Łączna powierzchnia obiektów handlowych otwartych w ostatnim kwartale 2007 roku wyniosła 7,2 tys. m2, co stanowi 15 proc. aktualnej powierzchni handlowej sieci BOMI.

PPH Bomi jest oceniana przez rynek jako spółka o pewnej perspektywie rozwoju, której walory będą zyskiwać na wartości, dlatego jej akcje są chętnie kupowane przez instytucje rynku kapitałowego. Znaczne pakiety akcji posiadają: Fundusze Inwestycyjne Pioneer Pekao, Fundusze Inwestycyjne ING TFI, Generali Otwarty Fundusz Emerytalny.

*

PPH Bomi funkcjonuje na rynku od 1995 r. i jest teraz jedną z największych sieci delikatesowych w Polsce, posiadającą 26 wielkopowierzchniowych sklepów delikatesowych w 12 miastach Polski o łącznej powierzchni 47,9 tys. metrów kwadratowych. Firma rozwija się intensywnie poprzez otwieranie kolejnych delikatesów. W 2009 r. zamierza posiadać ich przynajmniej 48, o łącznej powierzchni 88 tys. m.kw. Spółka kieruje swoją ofertę do bardziej wymagających klientów, ceniących bogaty wybór produktów i wygodę robienia zakupów. W październiku 2007 roku sieć delikatesów Bomi zwyciężyła w pierwszym w Polsce rankingu delikatesów, przeprowadzonym na zlecenie tygodnika Polityka przez instytut GKF Polonia.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: wzrosty
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »