Spray chce mieć 100 tysięcy abonentów

Spray, który świadczy usługi telekomunikacyjne, planuje w latach 2008-2009 zainwestować w infrastrukturę 100 mln zł. Spółka, dzięki zwiększeniu liczby mieszkań będących w zasięgu jej sieci oraz atrakcyjnej ofercie m.in HDTV, chce w 2009 roku mieć 100.000 abonentów. W 2008 roku Spray, który ma obecnie 20.000 abonentów w Warszawie, planuje przejąć za kilka mln zł mały podmiot działający w dużym mieście na południu Polski i rozpocząć tam działalność.

Spray, który świadczy usługi telekomunikacyjne, planuje w latach 2008-2009 zainwestować w infrastrukturę 100 mln zł. Spółka, dzięki zwiększeniu liczby mieszkań będących w zasięgu jej sieci oraz atrakcyjnej ofercie m.in HDTV, chce w 2009 roku mieć 100.000 abonentów. W 2008 roku Spray, który ma obecnie 20.000 abonentów w Warszawie, planuje przejąć za kilka mln zł mały podmiot działający w dużym mieście na południu Polski i rozpocząć tam działalność.

- W latach 2008-2009 planujemy wydać na inwestycje około 100 mln zł. Przeznaczymy je m.in na dalszą budowę sieci dostępowej, rozwój technologii. Wydatki na inwestycje sfinansujemy środkami własnymi, niedużą emisją akcji, kredytem i leasingiem - powiedział na konferencji prasowej Bogdan Paszkowski, prezes zarządu.

- Liczymy, że w ciągu dwóch lat liczba mieszkań będących w zasięgu naszych sieci zwiększy się do 450.000 z 250.000 obecnie. Chcemy, aby liczba abonentów wzrosła w tym czasie do 100.000 - dodał.

Akcjonariusze spółki 10 grudnia mają zdecydować o emisji do 170 tys. akcji serii K oraz do 32 tys. akcji serii L z wyłączeniem prawa poboru.

Reklama

Poza rozbudową sieci Spray, który oferuje telewizję, internet i telefon, wprowadza nowe usługi. Od grudnia spółka udostępni swoim abonentom telewizję cyfrową i telewizję wysokiej rozdzielczości (HDTV). Do końca I kwartału 2008 roku wszyscy klienci Spraya będą mieli też dostęp do szybkiej transmisji danych (1 GB do budynku).

Pod koniec przyszłego roku planowane jest także uruchomienie usługi video na żądanie (VoD).

Firma, która jest dostawcą usług telekomunikacyjnych na detalicznym rynku w Warszawie, chce w przyszłym roku rozpocząć działalność w dużym mieście na południu Polski.

- Chcemy wejść na ten rynek przez małą akwizycję, rzędu kilku mln zł, potem planujemy tam rozwój organiczny - powiedział Paszkowski.

Spray dzięki nowym klientom chce poprawić ARPU oraz rentowność firmy.

- Obecnie średni przychód z abonenta wynosi około 60 zł. Chcemy, aby na koniec przyszłego roku było to 80-100 zł - powiedział prezes.

- Liczymy też na poprawę rentowności. Oczekuję, że w 2008 roku nasza rentowność wzrośnie o 4-5 proc. - dodał.

Po trzech kwartałach 2007 roku przychody ze sprzedaży Spraya wyniosły 10,1 mln zł, a zysk netto 1,14 mln zł.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: usługi telekomunikacyjne | spray | HDTV | chciał | 100 | 100 tysięcy | Warszawa | mięta
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »