Stało się - wielka transakcja komputerowego giganta
Microsoft przejął wczoraj firmę Yammer z San Francisco za 1,2 mld dolarów.
Yammer to serwis społecznościowy, który ma zaledwie cztery lata i już 5 000 000 użytkowników. W branży Yammer określany jest przez ekspertów mianem "biznesowej hybrydy Facebooka i Twittera" ponieważ łączy w sobie elementy społecznościowe oraz mikroblogi, pozwalając przy tym na komunikację pomiędzy pracodawcami i pracownikami, łączyć ich w grupy tematyczne itp. Zajmuje się tworzeniem sieci społecznościowych i narzędzi do wspólnej pracy dla korporacji i MŚP.
Zobacz wskaźniki dla firm na stronach BIZNES INTERIA.PL
Nie może zatem dziwić, że w końcu projekt ten znalazł odpowiedniego nabywcę. Yammer został wykupiony wczoraj przez Microsoft za - bagatela - 1,2 miliarda dolarów.
Decyzja Microsoftu kontynuuje rozwój firmy na poletku social media, zapoczątkowaną po głośnym wykupieniu międzynarodowego komunikatora Skype za 8,5 miliarda dolarów. W jaki sposób i na ile efektownie Microsoft wykorzysta Yammera przekonamy się zapewne już wkrótce. Yammer jest używany w komunikacji wewnętrznej przez m.in. Forda i Deloitte. Prezesem jest David Sacks.
Opr. KM
Biznes INTERIA.PL na Facebooku. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze