Stella Pack planuje ofertę publiczną
Stella Pack, czołowy polski producent i dystrybutor artykułów opakowaniowych (home starage) i niechemicznych środków czystości wykorzystywanych w gospodarstwach domowych, planuje ofertę publiczną i debiut na GPW. Prospekt emisyjny spółki z Lubartowa został złożony w Komisji Nadzoru Finansowego pod koniec października.
Oferta publiczna spółki zaplanowana jest na I półrocze 2008 r. Oferującym akcje będzie KBC Securities.
- Bardzo szybko się rozwijamy, a rynek, na którym działamy dynamicznie rośnie. Aby umocnić naszą pozycję, musimy stale rozbudowywać ofertę i rozwijać dystrybucję. Zamierzamy także zwiększyć nasz potencjał produkcyjny i wdrożyć nowoczesne technologie. Środki pozyskane w ofercie publicznej pomogą nam w realizacji tych celów - mówi Marek Jaszczak, Prezes Stella Pack.
- Uznaliśmy, że Spółka jest na takim etapie rozwoju, który jest najlepszym momentem, aby przeprowadzić ofertę publiczną i zadebiutować na warszawskiej Giełdzie. Z jednej strony jesteśmy już dojrzałą Spółką, a z drugiej strony mamy duży potencjał do dalszego wzrostu co powinno być interesujące dla giełdowych inwestorów - dodaje.
Spółka działa na dynamicznie rozwijającym się rynku artykułów opakowaniowych tzw. home storage oraz niechemicznych środków czystości używanych w gospodarstwach domowych. Jest jedną z wiodących firm produkcyjnych i dystrybucyjnych w Polsce. Spółka sprzedaje swoje wyroby także na rynkach zagranicznych, w tym poprzez spółkę zależną na perspektywicznym rynku ukraińskim.
Podstawową grupą asortymentową oraz największą pod względem sprzedaży Spółki są worki na śmieci, produkowane z tworzyw sztucznych (polietylenów). Wpływy ze sprzedaży tych produktów stanowiły niemal 30% przychodów w 2006 r. Pozostałe, kluczowe z punktu widzenia Stella Pack, kategorie asortymentowe obejmują: produkty z mikrofibry, produkty do czyszczenia i mycia, rękawice gumowe oraz folie kuchenne. Spółka zajmuje czołową pozycją w rynku artykułów home storage i niechemicznych środków czystości ogółem z udziałem szacowanym na 9,2%1.
Produkty Stella Pack sprzedawane są pod własnymi markami we wszystkich segmentach rynku: marka Stella Pack (segment premium) i marka Super Baba (segment dyskontowy). Spółka wprowadza także markę Sweet Home (segment ekonomiczny) i oferuje produkty pod prywatnymi markami sieci handlowych.
Dynamicznie rośnie eksport produktów Spółki Stella Pack. Obecnie oferowane są przede wszystkim w krajach Europy Środkowo-Wschodniej (Czechy, Słowacja, Węgry, Rosja, Ukraina), republikach nadbałtyckich.
Celem strategicznym Spółki jest zdobycie pozycji największego producenta worków na śmieci w Europie Środkowo-Wschodniej oraz zwiększenie udziałów w rynku w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej w segmencie odbiorców detalicznych, a także rozwiniecie działalności dla odbiorców przemysłowych i usługowych (B2B)
Historia działalności Spółki sięga 1992 r., kiedy jej dwaj obecni wiceprezesi Jacek i Grzegorz Kuźma założyli firmę zajmującą się sprzedażą jednorazowych opakowań sprowadzanych z Niemiec. W 1994 r dołączył do nich obecny prezes Spółki Marek Jaszczak. Własną produkcję Spółka uruchomiła w roku 1995, a w 1999 r. rozpoczęła przerób surowca wtórnego (regranulat) do produkcji worków na śmieci.
W I półroczu 2007 roku Spółka osiągnęła przychody w wysokości 52,2 mln zł. Zysk EBITDA (zysk operacyjny powiększony o amortyzację) wyniósł 5,2 mln zł, zaś zysk netto osiągnął 1,6 mln zł.
1 - Dane opierające się o badania AC Nielsen i MEMBR. Badania obejmujące sprzedaż marek własnych w kanale nowoczesnym na rynku artykułów home storage oraz sprzedaż w kanale nowoczesnym marek własnych jak i marek prywatnych sieci handlowych na rynku niechemicznych środków czystości.