SterGames SA zadebiutuje na NewConnect
W dniu jutrzejszym na rynku NewConnect zadebiutuje chorzowska spółka z branży informatycznej SterGames SA.
W ramach emisji prywatnej producent gier przystosowanych do użytkowania na komputerach klasy PC pozyskał 0,3 mln zł. Zebrane środki przeznaczone zostaną na wzbogacenie o nowe funkcjonalności online głównego produktu spółki - gry muzycznej UltraStar, jak również na działania promocyjne oraz sprzedażowe, obejmujące rynek polski i rynki zagraniczne.
Działający w branży rozrywki elektronicznej SterGames specjalizuje się w produkcji i dystrybucji gier komputerowych, których platformą docelową są komputery osobiste. Flagowym produktem spółki jest gra o nazwie UltraStar oraz powiązany z nią portal społecznościowy UltraStar Community Network.
- Pierwsze notowanie akcji SterGames na rynku NewConnect to wydarzenie, które otwiera nowy rozdział w historii naszej firmy. Co więcej, przekształcenie przedsiębiorstwa, które powstało w wyniku studenckich ambicji i pasji w spółkę giełdową dowodzi, że dzięki zaangażowaniu i ciężkiej pracy, hobby może stać się podstawą realnego biznesu - zauważa Patryk Cebula, prezes zarządu SterGames SA. - Zaistnienie na rynku kapitałowym umożliwi nam pełniejsze wykorzystanie potencjału rynku gier komputerowych - jego wartość w Polsce wzrosła od 2005 roku o ok. 370 mln zł. Dzięki środkom pozyskanym w ramach oferty prywatnej, zamierzamy znacznie rozbudować nasz flagowy produkt oraz skupić się na jego promocji - także poza granicami naszego kraju. Zależy nam na zbudowaniu międzynarodowego grona użytkowników, dlatego też UltraStar dostępna jest w 21 wersjach językowych, a jej potencjał doceniła m.in. brytyjska stacja BBC, która wykorzystała grę przy produkcji jednego ze swoich programów telewizyjnych - dodaje prezes spółki.
W planach spółki SterGames jest także prowadzenie działalności w obszarze gier społecznościowych, gier typu FPP - First - Person Perspective, czyli tych, w których świat widziany jest oczami bohatera oraz w MMOG - masowych wieloosobowych grach online. Rozszerzenie skali działalności ma na celu rozwój asortymentu oraz dotarcie do nowych grup odbiorców.
Globalna wartość rynku, na którym funkcjonuje SterGames wyceniana jest na ok 56 mld USD - do 2014 roku ma ona wzrosnąć do poziomu 87 mld USD. W Polsce w 2010 roku rynek gier komputerowych szacowany był na 580 mln zł i w stosunku do roku 2009 zanotował 15 proc. wzrost.