Strategia STGroup

Dzięki fuzji z California Computer STGroup chce znacznie zwiększyć udział w krajowym rynku IT. Pomóc w tym mają także planowane przejęcia i akwizycje niszowych, specjalizowanych dystrybutorów. Jednym z wariantów rozwoju dwóch firm wchodzących w skład grupy kapitałowej wrocławskiej spółki - Soft-tronik Ostrava i Internet Idea - jest wprowadzenie ich w 2001 r. na giełdę.

Dzięki fuzji z California Computer STGroup chce znacznie zwiększyć udział
w krajowym rynku IT. Pomóc w tym mają także planowane przejęcia i akwizycje niszowych, specjalizowanych dystrybutorów. Jednym z wariantów rozwoju dwóch firm wchodzących w skład grupy kapitałowej wrocławskiej spółki 
- Soft-tronik Ostrava i Internet Idea - jest wprowadzenie ich w 2001 r. na giełdę.

- Jedną z dróg pozyskania nowych produktów i poszerzenia rynku są przejęcia i akwizycje małych specjalistycznych firm z branży - stwierdził Zbigniew Siama, prezes zarządzający STGroup. Z naszych informacji wynika, że obecnie wrocławska firma negocjuje z czterema tego typu podmiotami. Finalizacji rozmów nie należy się jednak spodziewać wcześniej niż na początku przyszłego roku. Obecnie głównym wyzwaniem stojącym przed STGroup jest dokończenie fuzji z California Computer. - Myślę, że proces połączenia zakończy się w pierwszym kwartale 2001 r. Dzięki fuzji staniemy się spółką o zupełnie innej skali. Przede wszystkim rozszerzymy portfel produktów i klientów. Obecnie koordynujemy działalność obu firm na poziomie operacyjnym. Przedstawiamy m.in. wspólne oferty - powiedział prezes.

Reklama

- Kolejnym elementem strategii STGroup jest rozwój segmentu internetowego. - Chcemy rozwijać kompetencje w zakresie B2B i B2C obu naszych firm nowej ekonomii - zapowiedział Zbigniew Siama. Spółki mają m.in. rozszerzyć ofertę produktową (aplikacje e-commerce, ASP, ISP). Po przekształceniach STGroup pośrednio i bezpośrednio posiadał będzie 37,5% akcji Internet Idea, która zarządza portalem internetowych YoYo.pl. - Nie zaprzeczam, że portalem zainteresowany jest Lycos. Naszym celem jest przede wszystkim dofinansowanie YoYo.pl. Być może w przyszłym roku spółka trafi na giełdę - stwierdził prezes. Jak dowiedzieliśmy się, Lycos zainteresowany jest pakietem większościowym Internet Idea i zmianą nazwy spółki na Lycos Polska. Ostateczne decyzje w tej sprawie jeszcze nie zapadły, ponieważ portalem zainteresowane są także inne podmioty z branży, nie tylko zagraniczne.

- Być może w przyszłym roku na giełdę trafi także druga spółka z grupy kapitałowej STGroup - Soft-tronik Ostrava. - Rozważamy pozyskanie inwestora branżowego dla Soft-tronik Ostrava lub dokapitalizowanie poprzez wprowadzenie na GPW w 2001 r. - zapowiedział Zbigniew Siama. Szacunkowe przychody czeskiej firmy w br. to 90 mln zł.

-W roku finansowym 1999/2000, zakończonym 30 czerwca br., przy przychodach na poziomie 255 mln zł, STGroup wypracował 4,3 mln zł zysku netto. Wcześniejsze prognozy zakładały sprzedaż na poziomie 295 mln zł i 7,4 mln zł zysku. Niższe wyniki spowodowane były głównie spadkiem zamówień i niższymi marżami. Między innymi dlatego wrocławska spółka nie wypłaci dywidendy za miniony rok obrotowy.

Parkiet
Dowiedz się więcej na temat: idea | internet | zbigniew | Strategie
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »