Toshiba wraca do Polski
Toshiba, pionier w segmencie komputerów przenośnych, wraca na światowe rynki pod nową marką - Dynabook. Komputery przenośne Toshiba z logo Dynabook będą również obecne w Polsce, dzięki dystrybucji NTT System. Polski producent i dystrybutor sprzętu komputerowego już w ostatnich dniach sierpnia wzbogaci swoje portfolio notebooków o modele Dynabook dobrze znanych rodzin: Satelite Pro, Portage i Tecra (te same nazwy występowały niegdyś w ofercie marki Toshiba).
- Toshiba była legendą rynku rozwiązań mobilnych, synonimem wysokiej jakości, wydajności i niezawodności, a jednocześnie estetyki i konkurencyjnej ceny. Taki też jest sprzęt marki Dynabook, dlatego spodziewamy się, że zostanie bardzo szybko doceniony na naszym rynku - mówi Bartosz Rumak, product manager w NTT System. - Wśród użytkowników biznesowych największą popularnością powinny cieszyć się konstrukcje Protage Z30 i Tecra A50. Dla najbardziej wymagających przeznaczone są modele Tecra X40 oraz Portage X30.
Toshiba zasłużyła na swoją legendę. To właśnie ta firma w 1985 roku stworzyła pierwszy w świecie laptop, T1100, a w 1989 r. zaprezentowała pierwszy notebook o nazwie Dynabook J-3100 SS001. Od początku poprzedniej dekady, gdy popyt na komputery przenośnie rósł w zawrotnym tempie, Toshiba była niekwestionowanym liderem światowego, a także Polskiego rynku. Udział producenta w rynku sięgał 40 proc. - to niemal tyle, co obecnie ma trzech największych dostawców razem wziętych.
Dynabook to wynik rebrandingu Toshiba Client Solutions Europe GmbH (TCSE). W październiku 2018 r. pion komputerowy Toshiba dołączył do Sharp Group., a z początkiem tego roku zmienił nazwę na Dynabook Inc.
- Za marką Dynabook stoi dziedzictwo ponad 30 lat innowacji w zakresie mobilnych rozwiązań komputerowych - mówi Damian Jaume, prezes Dynabook Europe GmbH. - Jest ona czymś więcej niż tylko nazwą lub logo, bowiem odzwierciedla naszą kulturę i wartości. A te pozostają niezmiennie mocne dzięki znakomicie wykształconym i doświadczonym pracownikom, wielokrotnie nagradzanym produktom oraz wyjątkowej dbałości o jakość, bezpieczeństwo i innowacje, a także roli jaką w naszym działaniu odgrywają zaufanie oraz budowanie długofalowych partnerskich relacji.
Interia, opr. MD