Traktory ugrzęzły na ugorze

- Sprzedaż nowych ciągników na naszym rynku znacznie spadła - donosi "Puls Biznesu".

To nie był dobry rok dla producentów i dystrybutorów nowych traktorów. Sprzedaż czołowych graczy spadała w tempie dwucyfrowym. Numer jeden na rynku - New Holland - ulokował na polskim rynku o 31,5 proc. mniej ciągników niż rok wcześniej.

Z danych zebranych przez Martin & Jacob (M&J), firmę badającą polskie rolnictwo, wynika, że wśród marek, które plasują się w pierwszej dziesiątce, urosła tylko sprzedaż firmy Kubota - o imponujące 87,7 proc.

Rynek nowych ciągników skurczył się wolumenowo w 2013 r. o ponad 22 proc., do 14 968 sztuk. Wartościowo było jeszcze gorzej. M&J szacował, że w 2012 r. wart był 3,5 mld zł. Rok później - o miliard mniej. Powodem spadków jest koniec unijnej perspektywy budżetowej i funduszy na inwestycje w maszyny.

Reklama

"Ten rok powinien przynieść stabilizację rynku nowych maszyn i sprzedaż na poziomie 14-15 tys. sztuk. Z naszych badań wynika, że to realna wielkość do osiągnięcia bez unijnego wsparcia" - mówi Mariusz Chrobot z M&J.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: ciągnik | ursus
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »