TUP i DunCon na rynku rowerowym

Spółka TUP podpisała umowę dotyczącą wspólnego przedsięwzięcia inwestycyjnego z firmą DunCon Distributions ("DunCon"), liderem na rynku producentów ram rowerowych do sportów grawitacyjnych. W przyszłości spółka prowadząca projekt może trafić na rynek New Connect.

Spółka TUP podpisała umowę dotyczącą wspólnego przedsięwzięcia inwestycyjnego z firmą DunCon Distributions ("DunCon"), liderem na rynku producentów ram rowerowych do sportów grawitacyjnych. W przyszłości spółka prowadząca projekt może trafić na rynek New Connect.

Zgodnie z umową, jedna ze spółek inwestycyjnych Grupy TUP (teraz Alivio Investments, w przyszłości nazwa zostanie zmieniona na Duncon Bikes), przejmie działalność DunCon. Zadaniem TUP będzie pełnienie roli inwestora finansowego, a więc zapewniającego środki wspierające rozwój projektu, firma wniesie także swoje doświadczenie menadżerskie. TUP będzie posiadać 49 proc. udziałów w spółce Alivio, a pozostałe 51 proc. trafi w ręce dotychczasowych właścicieli DunCon. Docelowo spółka ma zostać przekształcona w spółkę akcyjną i zadebiutować na rynku New Connect.

Reklama

- Inwestujemy w innowacyjną firmę, która jest liderem w swojej branży na rynku polskim, a także rozwija działalność na rynku międzynarodowym - mówi Robert Jacek Moritz, Prezes firmy inwestycyjnej TUP. - Dla każdej małej firmy największą barierą rozwoju jest finansowanie sprzedaży. TUP zamierza wspomóc firmę DunCon, co zapewni klientom na całym świecie stały dostęp do jej produktów. Zdecydowaliśmy się uczestniczyć w tym projekcie, ponieważ widzimy w DunCon duży potencjał wzrostu - popyt na produkty firmy rośnie i zdecydowanie przewyższa jej obecne możliwości sprzedażowe - dodaje Prezes.

Zgodnie z planami, TUP zapewni nowemu projektowi niezbędny kapitał obrotowy na poziomie powyżej 1 mln złotych.

Dzięki wsparciu finansowemu udzielonemu przez TUP, projekt DunCon będzie mógł kontynuować dynamiczny wzrost sprzedaży. Już w tym roku spółka może sprzedać ok. 50 proc. ram rowerowych więcej, niż w roku 2007, kiedy sprzedaż wyniosła ok. 2900 szt. (dla porównania, potencjał polskiego rynku, na którym działa DunCon, oceniany jest na ok. 30 tys. ram). Eksport DunCon stanowił w ubiegłym roku ok. 55 proc. sprzedaży, a jego udział systematycznie rośnie w przychodach spółki.

DunCon jest producentem wysokiej klasy sprzętu rowerowego. W produkcji wykorzystuje najnowsze technologie i korzysta z innowacyjnych rozwiązań projektowych. Firma jest liderem wśród producentów ram do sportów grawitacyjnych. Jest właścicielem takich marek jak "DunCon" oraz "Prodigy".

Informacja prasowa
Dowiedz się więcej na temat: tupac | firmy | Ram (zespół) | NEW
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »