TVN podtrzymała prognozę
Prezes TVN liczy, że oglądalność w grupie docelowej w tzw. prime time głównego kanału będzie nadal rosła w 2007 roku. W ciągu trzech kwartałów 2006 roku oglądalność w grupie docelowej w prime time TVN wyniosła 29,3 proc. wobec 25,9 proc. w analogicznym okresie 2005 roku i wobec 27,2 proc. w całym 2005 roku.
W całym 2004 roku oglądalność w grupie docelowej w prime time wyniosła 24,2 proc.
"Mam nadzieję na wzrost oglądalności w 2007 roku i miło byłoby, gdyby dynamika była podobna" - powiedział dziennikarzom Walter.
Udział kanału telewizyjnego TVN w grupie docelowej w prime time w samym październiku 2006 roku wzrósł do 33,1 proc. z 30,3 proc. rok wcześniej.
Prezes ocenia też, że rynek reklamy telewizyjnej wzrośnie w 2006 roku o 11-12 proc. Po trzech kwartałach 2006 roku wzrost ten wyniósł według szacunków spółki 10 proc. i rynek osiągnął wartość 1,81 mld zł. Walter powiedział również, że w 2007 roku TVN podniesie ceny reklam.
"Telewizja publiczna zapowiedziała wzrost cen reklam o 20 proc. Spodziewam się, że my też oczywiście będziemy podnosić ceny reklam" - powiedział.
Potwierdził również, że grupa uruchomi od 15 listopada nowy kanał we współpracy z Discovery poświęcony tematyce historycznej.
Zapowiedział też, że do końca 2006 roku grupa wejdzie z kanałem iTVN na rynek kanadyjski, po tym jak w III kw. udostępniła ten kanał jak i kanał TVN24 w Irlandii.
Dyrektor finansowy spółki Rafał Wyszomierski powiedział też, że po przejęciu Grupy Onet, do połowy stycznia 2007 powinna zostać ona wycofana z giełdy. Grupa TVN podtrzymała prognozę wyników finansowych na cały 2006 rok.
Jednak grupa obniżyła prognozę wydatków inwestycyjnych w 2006 roku do 105-115 mln zł z wcześniejszych 130-150 mln zł. Wiceprezes Karen Burgess wyjaśniła, że jest to związane z planowaną budową studia telewizyjnego w 2007 roku.
"Chcemy budować studio na ul. Augustówka, ale są opóźnienia i ten CAPEX będzie przesunięty - będzie w przyszłym roku, a nie w tym roku" - powiedziała Burges.