Udany kwartał dla ING Banku Śląskiego
W I kwartale 2012 roku skonsolidowany zysk netto ING Banku Śląskiego wyniósł 271,5 mln zł, co oznacza wzrost o 28 proc. w porównaniu do analogicznego kwartału ub.r. Bank zanotował wzrost podstawowych wielkości komercyjnych - wartości kredytów o 33 proc. , liczby klientów detalicznych o 121 tys., a korporacyjnych o 3,6 tys. Od stycznia 2012 Grupa ING Banku Śląskiego powiększyła się o spółką leasingową i faktoringową.
Podstawowe dane finansowe Grupy ING Banku Śląskiego za I kwartał 2012 r. w porównaniu do analogicznego okresu ub.r:
• przychody ogółem wzrosły o 15 proc. do 845,8 mln zł,
• koszty ogółem wzrosły o 14 proc. do 463,9 mln zł,
• wynik przed kosztami ryzyka wzrósł o 18 proc. do 381,9 mln zł,
• zysk brutto wzrósł o 19 proc. do 317,6 mln zł,
• zysk netto wzrósł o 28 proc. i wyniósł 271,5 mln zł,
• zwrot z kapitału (ROE) osiągnął poziom 15,1proc. w porównaniu z 14,4 proc. w I kwartale 2011 r.,
• wskaźnik koszty/dochody wyniósł 54,8 proc. w porównaniu z 55,7 proc. w I kwartale 2011 r.,
• udział kredytów zagrożonych wyniósł 3,8 proc. w porównaniu ze średnią dla banków w wysokości 7,5 proc. ,
• skonsolidowany wskaźnik wypłacalności na bezpiecznym poziomie 13,1 proc. .
- Rekordowy kwartalny zysk netto sięgający 271,5 mln zł jest efektem bardzo dobrych wyników komercyjnych oraz powiększenia grupy kapitałowej o ING Lease oraz ING Commercial Finance. Wraz ze wzrostem wyniku netto bank poprawił wskaźniki efektywności - zwrotu z kapitału (ROE) do 15 proc. oraz kosztów do przychodów do 55 proc. - powiedziała Małgorzata Kołakowska, prezes ING Banku Śląskiego.
- W minionym kwartale po raz kolejny zanotowaliśmy szybki przyrost portfela kredytowego, który wzrósł o 33 proc. do poziomu 44,8 mld zł. Warto podkreślić dobre rezultaty w obszarze kredytów korporacyjnych, których przyrost wraz z przejęciem leasingu i faktoringu wyniósł 43 proc. . W porównaniu z analogicznym okresem ub.r. o 121 tys. do 3,12 mln zwiększyliśmy liczbę klientów detalicznych, a klientów korporacyjnych o 3,9 tys. do 29,4 tys. - dodała prezes banku.
- W pierwszym kwartale br. zaoferowaliśmy klientom detalicznym dwa narzędzia do zarządzania finansami oraz obsługi konta - Finansometr oraz aplikację mobilną na iPhone. Klientom korporacyjnym udostępniliśmy WebService - nowoczesne rozwiązanie bezpośrednio łączące system bankowy z systemem księgowym firmy. Dalej rozwijaliśmy bankowość internetową dla firm ING BusinessOnLine. Jako pierwszy bank w Polsce zaoferowaliśmy elektroniczne wrzutnie on-line, które automatycznie księgują wpłaty gotówki na rachunku klienta.
Te nowe produkty i usługi są potwierdzeniem, że nowoczesność i innowacyjność to nasz strategiczny wybór. Chcemy podążać za potrzebami i wymaganiami klientów w zmieniającym się świecie i być dostępni tak jak oczekuje tego klient. Kolejne innowacje zaprezentujemy już w najbliższych miesiącach - powiedziała Kołakowska.
Najważniejsze wyniki biznesowe Grupy ING Banku Śląskiego osiągnięte w I kwartale 2012 roku w porównaniu do analogicznego okresu ub.r.:
• wzrost wartości kredytów o 33 proc. do 44,8 mld zł:
- kredyty dla klientów detalicznych - wzrost o 17 proc. do 15,3 mld zł,
- kredyty dla klientów korporacyjnych - wzrost o 43proc. do 29,6 mld zł,
• wzrost depozytów o 12proc. do 52,8 mld zł,
• wzrost liczby klientów detalicznych o 121 tys. do 3,12 mln,
• wzrost liczby klientów korporacyjnych o 3,9 tys. do 29,4 tys.
ING Bank Śląski jest jednym z największych banków w Polsce, który obsługuje zarówno klientów indywidualnych, jak i podmioty gospodarcze. Posiada sieć 440 placówek, ponad 770 bankomatów i 540 wpłatomatów, szeroką oferta kart płatniczych oraz internetowy dostęp do kont osobistych i firmowych.
Grupa ING jest wywodzącą się z Holandii, globalną instytucją finansową świadczącą usługi z zakresu bankowości, ubezpieczeń i zarządzania aktywami dla klientów detalicznych i korporacyjnych w ponad 50 krajach. Zatrudnia ponad 114 tysięcy pracowników w wielu firmach, które obsługują swoich klientów pod marka ING.
Sprawdź notowania spółki ING Bank Śląski SA
Opr. MM