UOKiK zaakceptował zakup akcji C.Hartwig Gdynia SA przez OT Logistics
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydal zgodę OT Logistics SA na zakup kontrolnego pakietu akcji C.Hartwig Gdynia SA, jednej z największych firm spedycyjnych w Polsce.
Szczecińska spółka spedycyjno-logistyczno-transportowa w lipcu br. podpisała przedwstępną umowę nabycia 37.5 proc. akcji od Hass Holding Limited oraz 37,5 proc. akcji od Morskiej Agencji Gdynia Sp. z o.o. Transakcja zakupu C.Hartwig zostanie sfinalizowana ze środków własnych OT Logistics w I kwartale 2014 r.
Ogółem po zakończeniu transakcji, OT Logistics stanie się właścicielem 75 proc. akcji C.Hartwig Gdynia SA, firmy spedycyjnej, działającej od ponad 150 lat na międzynarodowym rynku, specjalizującej się w przewozach morskich, lądowych, lotniczych oraz usługach logistycznych. W 2012 skonsolidowane przychody C.Hartwig Gdynia przekroczyły 246 mln PLN.
- Zgoda UOKiK znacznie przybliża nas do zakończenia procesu zakupu akcji Hartwig, spółki o ugruntowanej pozycji w sektorze spedycyjnym. Dzięki synergii z innymi naszymi spółkami z Grupy znacznie poszerzymy zakres działań. Transakcja zostanie sfinalizowana z środków własnych w I kwartale 2014r. - powiedział Piotr Chajderowski, prezes zarządu OT Logistics SA
Szczecińska Spółka realizuje konsekwentnie przyjętą strategię opracowaną na najbliższe lata. W lipcu br. otrzymała od Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A, (ZMPG) wyłączność na przeprowadzenie w pełnym zakresie due diligence Bałtyckiego Terminalu Drobnicowego Gdynia sp. z o.o. (BTDG). Zgodnie z harmonogramem prywatyzacyjnym, transakcja powinna zostać zakończona w I kw. 2014 r. Środki na zakup BTDG spółka pozyskała poprzez Giełdę , sprzedając za 30 mln zł akcje nowej emisji.
OT Logistics SA, to nowoczesna firma świadcząca usługi logistyczne, funkcjonująca na rynku europejskich przewozów towarowych. Wokół niej powstała Grupa Kapitałowa, składająca się z kilkunastu spółek zajmujących się działalnością spedycyjno-transportową. OT Logistics z roku na rok rozwija się niezwykle dynamicznie, regularnie poszerzając obszar swojej działalności m.in. pod względem geograficznym, aktywnie działając m.in. w Niemczech, czy Holandii.
Historia spółki , sięga roku 1946. Silna pozycja rynkowa budowana przez kilkadziesiąt lat, pozwoliła na początku XXI wieku na konsolidację branży i przekształcenie lokalnej firmy transportowej w globalnego gracza na rynku transportu, logistyki i spedycji. Firma dziś z powodzeniem realizuje zlecenia dużych klientów działających w sektorach: stalowym, energetycznym czy wydobywczym.
Dzięki konsekwencji w działaniu udało się zbudować przedsiębiorstwo, które dysponuje zapleczem pozwalający na realizację na rzecz Klientów kompleksowych usług oferowanych na najwyższym światowym poziomie w dziedzinie rozwiązań logistycznych oraz obsługę parterów biznesowych na każdym etapie łańcucha dostaw, skupiając się na najbardziej przyszłościowym segmencie jakim jest świadczenie usług w systemie "door-to-door".
W listopadzie 2011 roku OT Logistics SA przeprowadziła emisję obligacji (obligacje trafiły na rynek Catalyst w lutym 2012 r.) z której pozyskano 60 mln zł. Środki te zostały przeznaczone na optymalizację struktury finansowania oraz na sfinansowanie inwestycji logistyczno - portowych. W 2012 r. Spółka OT Logistics kupując kolejne udziały w Porcie Handlowym Świnoujście, stała się jego głównym udziałowcem, posiadającym 95 proc. akcji Portu. 18 lipca br. akcje OT Logistics zadebiutowały na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.
Opr. KM
Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze