Vobis złożył prospekt

Vobis S.A. - największa w Polsce specjalistyczna sieć sprzedaży sprzętu IT, złożył prospekt emisyjny do Komisji Nadzoru Finansowego (KNF). Spółka zamierza pozyskać dużą część środków na realizacją swojego programu inwestycyjnego wycenianego na ok. 230 mln zł z oferty publicznej.

Vobis S.A. - największa w Polsce specjalistyczna sieć sprzedaży sprzętu IT, złożył prospekt emisyjny do Komisji Nadzoru Finansowego (KNF). Spółka zamierza pozyskać dużą część środków na realizacją swojego programu inwestycyjnego wycenianego na  ok. 230 mln zł z oferty publicznej.

Dodatkowo wielkość oferty zostanie zwiększona o sprzedaż części akcji przez jednego z głównych akcjonariuszy Spółki. Debiut na parkiecie planowany jest w IV kwartale 2007 roku.

Doradcami spółki w procesie upublicznienia są Bank Zachodni BZ WKB S.A. (doradca finansowy), Dom Maklerski BZ WBK S.A. (oferujący), Kancelaria Radców Prawnych - Oleś & Rodzynkiewicz - (doradca prawny), HLB Frąckowiak i Wspólnicy (audytor) oraz NewsPR (doradca PR).

- Pieniądze, które otrzymamy od inwestorów oraz zyski, które spółka wypracowuje na bieżąco przeznaczymy na realizację bardzo interesujących planów - powiedział Dariusz Pietraszkiewicz, prezes zarządu Vobis S.A.

Reklama

Vobis S.A. zamierza rozwijać swoją "flagową" działalność - sieć sprzedaży sprzętu IT Vobis Digital. W tej chwili w całym kraju działa 165 sklepów. Strategia na lata 2007-2009 zakłada otwarcie kolejnych 115 punktów.

Zupełnie nowym projektem jest budowa sieci sprzedaży Vobis Mobile. Sklepy Vobis Mobile będą oferowały usługi i produkty telekomunikacyjne. Docelowo, w całej Polsce ma powstać 200 takich punktów sprzedaży. Niedawno spółka podpisała umowę z Telewizją N na sprzedaż produktów i akcesoriów w sieci Vobis Mobile do odbioru programu tej stacji.

Dodatkowo Vobis wspólnie z Nokią (niedawno podpisana umowa w tej sprawie) planuje budowę sieci ekskluzywnych sklepów Nokia Store. Salony tego typu powstaną w najlepszych centrach handlowych największych miast Polski (w ciągu najbliższych trzech lat ma ich być sześć, a w ciągu kolejnych dwóch lat jeszcze trzy).

W planach jest także ekspansja zagraniczna. W pierwszej kolejności pod uwagę brane są rynki czeski i słowacki.

Vobis S.A. rusza też na podbój Internetu. Strategia spółki zakłada stworzenie supermarketu  internetowego oferującego produkty IT, RTV i telekomunikacyjne. Vobis S.A. planuje też otwarcie lub przejęcie  e-sklepów (oferujących konkretne produkty wybranych producentów). Pierwszy e-sklep Vobis.pl działa już od roku.

Spółka nie zapomina też o sektorze małych i średnich przedsiębiorstw i zamierza rozwinąć sieć regionalnych doradców biznesowych zajmujących się obsługą przedsiębiorstw.

Tempo i skala działania Vobis S.A. wymagają zwiększenia powierzchni magazynowej. Spółka planuje wynajęcie bądź budowę nowego magazynu zlokalizowanego w pobliżu tras szybkiego ruchu w centralnej Polski.

- Jestem przekonany, że te plany znajdą uznanie inwestorów i analityków giełdowych - podkreślił Dariusz Pietraszkiewicz.

Z roku na rok Vobis pokazuje coraz lepsze wyniki finansowe. W pierwszym półroczu 2007  roku przychody ze sprzedaży przekroczyły 375 mln złotych (wzrost o blisko 50 proc. w porównaniu z pierwszym półroczem 2006 roku) a zysk netto przekroczył 7,1 mln złotych.

Firma istnieje od 1992 roku, posiada 165 salonów sprzedaży zlokalizowanych na terenie całego kraju (placówki zarówno własne, jak i franchisingowe) oraz sklep internetowy. Do końca roku planowane są otwarcia kolejnych co najmniej 35 salonów sprzedaży. Sieć sprzedaży obsługiwana jest przez 700 konsultantów. W centrali firmy w Szczecinie pracuje 140 osób.

INTERIA.PL/materiały prasowe
Dowiedz się więcej na temat: doradca | Vobis SA | Komisji Nadzoru Finansowego
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »