Wawel w lepszej formie

O 30% wzrosła sprzedaż Wawelu w trzecim kwartale br. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

O 30% wzrosła sprzedaż Wawelu w trzecim kwartale br. w porównaniu 
z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Krakowski producent słodyczy

od początku roku wypracował 729 tys. zł zysku, przy przychodach ze sprzedaży, w wysokości 70,7 mln zł. Na stosunkowo dobry wynik spółki wpływ miało, poza zwiększeniem sprzedaży, rozwiązanie w trzecim kwartale rezerw w wysokości 1 mln zł.

- Po raz pierwszy od trzech lat Wawel wykazał zysk za trzeci kwartał. W tym okresie spółki cukiernicze sprzedają zazwyczaj najmniej w ciągu całego roku. Poprawiająca się sprzedaż pozwala prognozować, że wyniki po czwartym kwartale będą bardzo dobre - powiedział PARKIETOWI Dariusz Tabaka, rzecznik prasowy Wawelu. Jego zdaniem, spółka przełamała już trwający od trzech lat spadkowy trend sprzedaży. Wawel liczy, że czwarty kwartał przyniesie znaczny przyrost sprzedaży. Spółka przygotowała m.in. bogatą ofertę świąteczną. - Chcemy także odświeżyć grafikę naszych opakowań i ją ujednolicić - stwierdził Dariusz Tabaka.

Reklama

Poprawa sytuacji spółki jest wynikiem przeprowadzanej restrukturyzacji. Wawel obniża koszty działalności np. przez zwolnienia pracowników (od ubiegłego roku pracę w firmie straciło przeszło 40% zatrudnionych). - Poprawiliśmy też promocję sprzedaży, co dało wymierne efekty - stwierdził Dariusz Tabaka. Spółka zamierza zbudować sieć sklepów firmowych w kilkunastu największych miastach Polski. Ma to przynieść, oprócz efektów handlowych, także poprawę wizerunku spółki.

Zdaniem Bogny Sikorskiej, analityka CDM Pekao SA, Wawel stoi wciąż przed rozwiązaniem poważnych problemów. - Przede wszystkim muszą zostać zakończone spory akcjonariuszy spółki z jej zarządem. Dopiero wtedy firma będzie się mogła skoncentrować na procesie restrukturyzacji - powiedziała PARKIETOWI Bogna Sikorska. Zdaniem analityka, jednym z priorytetów spółki powinno być dalsze ograniczenie zatrudnienia. - Wawel zwolnił w ostatnim czasie dużą część pracowników, jednak w związku ze stosunkowo niskim poziomem sprzedaży generowanym przez spółkę, zatrudnienie w niej jest wciąż zbyt duże - uważa Bogna Sikorska.

Parkiet
Dowiedz się więcej na temat: Wawel
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »