Reklama

Wielkanoc poprawiła wyniki Helio

Działająca na rynku bakalii spółka Helio S.A. opublikowała raport za ostatni kwartał roku obrotowego 2010/2011. Późna Wielkanoc odzwierciedliła się w dynamicznym, 64-procentowym wzroście obrotów spółki, zaś otwarcie nowego zakładu produkcyjnego pozwala oczekiwać skokowego zwiększenia sprzedaży i poprawy zysków już w kolejnym roku obrotowym.

Helio S.A., producent mas makowych oraz wolumenowy lider na krajowym rynku bakalii zaprezentował wyniki finansowe za IV kwartał roku obrotowego 2010/2011 (rok obrotowy spółki trwa od 1 lipca do 30 czerwca). Jak donosi raport, spółka po raz kolejny osiągnęła rekordowe w historii przychody ze sprzedaży w okresie kwiecień - czerwiec, które wyniosły 14.007 tys. zł.

Odnosząc się do danych za analogiczny okres ubiegłego roku obrotowego, emitent zwiększył swoją sprzedaż o 64 proc. Spółce sprzyjał w tym czasie późniejszy niż zazwyczaj termin Wielkanocy, choć jak podkreśla raport, czynnik ten dotyczył wyłącznie pierwszych tygodni kwietnia, po czym nastąpił charakterystyczny dla branży bakaliowej okres letniego sprzedażowego spowolnienia.

Reklama

- Nasza branża cechuje się wysoką sezonowością z charakterystycznymi pikami sprzedażowymi w okresach przedświątecznych. Późniejsza Wielkanoc wpłynęła zatem pozytywnie na przychody ostatniego kwartału, jednak te trzy przedświąteczne tygodnie kwietnia to za mało z punktu widzenia całego kwartału, żeby wyeliminować sezonowy charakter generowania zysków przez spółkę. Należy bowiem pamiętać, że na tle historii przedsiębiorstwa, okres kwiecień - czerwiec zawsze cechował się stratą, zaś w minionym okresie towarzyszył nam dodatkowo znaczący wzrost cen surowca - wyjaśnił Grzegorz Sobociński, kierownik Biura Zarządu i Marketingu Helio S.A.

Sprawdź notowania spółki Helio S.A.

W minionym kwartale strategicznym zdarzeniem było przeniesienie działalności spółki do nowego kompleksu produkcyjno-magazynowego w Brochowie. Nowopowstały zakład jest największą w historii Helio inwestycją. Powstał on na zakupionej wiosną 2008 roku działce nieopodal Sochaczewa, tj. blisko kluczowych węzłów komunikacyjnych w kraju.

Jest to największy tego typu obiekt w branży bakaliowej w Polsce oraz jeden z największych w Europie. Łączna powierzchnia użytkowa kompleksu wynosi ponad 10 tys. m2, zaś łączna powierzchnia działki bakaliowego potentata wynosi aż 72 tys. m2. Wartość inwestycji to ok. 25 mln zł.

- Nasz nowo wybudowany zakład już pracuje. Dzięki niemu zwiększyły się nasze możliwości produkcyjne oraz logistyczne, a tym samym pojawił się potencjał do rozwój nowego segmentu sprzedaży, którym jest sprzedaż bakalii do przemysłu, np. do producentów słodyczy, piekarni, czy cukierni.

Zespół zajmujący się sprzedażą w segmencie B2B rozpoczął właśnie pracę i zgodnie z naszymi oczekiwaniami już w pierwszym roku działalności powinien wygenerować co najmniej kilkanaście milionów złotych dodatkowego przychodu ze sprzedaży spółki. Rozwój tego segmentu to jednak nie tylko perspektywa zwiększonych przychodów, lecz również poprawa rotacji zapasów oraz korzyści skali wynikające ze zwiększonych zakupów - powiedział przedstawiciel spółki ds. relacji inwestorskich.

- Wierzę, że przyszłość przyniesie nam kolejne spektakularne rekordy. W ostatnim czasie ograniczone możliwości produkcyjne podcinały nam bowiem skrzydła, zaś wysokie nakłady jakie ponieśliśmy na rozwój spółki, zaniżyły incydentalnie wynik minionego roku obrotowego. Kolejny rok zapowiada się już jednak bardzo obiecująco, a przekroczenie granicy 100 mln zł obrotu wydaje się być jak najbardziej realne - dodał.

Helio S.A. jest czołowym importerem i dystrybutorem bakalii oraz liderem na rynku producentów mas makowych. Poza produktami z maku w ofercie Helio znajdują się orzechy, owoce suszone i kandyzowane, ziarna oraz masy krówkowe. Spółka oferuje swoje produkty pod markami: Helio, Helio GOLD, Słoneczne Owoce do największych sieci handlowych, hurtowni i sklepów spożywczych w Polsce, a także zaopatruje pod markami własnymi (tzw. private labels) m.in. Auchan, Carrefour, EKO Holding, E.Leclerc, Intermarche, JMD "Biedronka", Makro C&C, Netto, Real, czy Tesco.

Firma powstała w 1992 roku. W latach 2005-2011 kilkunastokrotnie uhonorowana nagrodami, m.in. kilkunastoma godłami Laur Konsumenta w kategoriach "bakalie" oraz "dodatki do ciast", dwoma statuetkami Perły Rynku FMCG w kategorii "produkty do pieczenia i bakalie", statuetką Superprodukt Świata Kobiety 2010 w kategorii "żywność - słodycze", a także tytułem Gazeli Biznesu 2010. Od kwietnia 2007 r. papiery wartościowe spółki notowane są na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

Opr. MM

Dowiedz się więcej na temat: Helio SA

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »