Wyniki Alior Banku po pierwszym kwartale 2013 roku

Wyniki finansowe Alior Banku osiągnięte po pierwszych trzech miesiącach 2013 r. potwierdzają dalszy dynamiczny rozwój banku i odzwierciedlają skuteczność realizowanej strategii oraz decyzji biznesowych podejmowanych przez Zarząd Banku. W kolejnych kwartałach 2013 r. Alior Bank zamierza kontynuować wzrost oraz umacniać swoją pozycję rynkową.

Wyniki finansowe Alior Banku osiągnięte po pierwszych trzech miesiącach 2013 r. potwierdzają  dalszy dynamiczny rozwój banku i odzwierciedlają skuteczność realizowanej strategii oraz decyzji biznesowych podejmowanych przez Zarząd Banku. W kolejnych kwartałach 2013 r. Alior Bank zamierza kontynuować wzrost oraz umacniać swoją pozycję rynkową.

Całkowite dochody Grupy Alior Banku z działalności operacyjnej osiągnęły po pierwszym kwartale 2013 r. ponad 394 mln zł, tj. o 32 proc. więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Znaczącą część dochodów Banku stanowił wynik odsetkowy, który zwiększył się o 32 proc. do ponad 200 mln zł. Dynamiczny wzrost wyniku odsetkowego jest efektem stale rosnącego wolumenu udzielonych kredytów i pożyczek. Wynik z tytułu opłat i prowizji wzrósł o 24 proc. do prawie 138 mln zł.

Skonsolidowany zysk netto Alior Banku po pierwszym kwartale 2013 r. przekroczył 90 mln zł, czyli był o ponad 68 proc. wyższy od wyniku wypracowanego w analogicznym okresie rok wcześniej.

Reklama

- Kwartalny zysk w wysokości ponad 90 mln złotych jest wynikiem konsekwentnie realizowanej strategii Banku. W kolejnych miesiącach chcielibyśmy utrzymać dotychczasowe tempo rozwoju, co pozwoli nam utrzymać przewagę konkurencyjną oraz pozycję rynkowego lidera w pozyskiwaniu klientów - powiedział Wojciech Sobieraj, prezes Alior Banku.

Dzięki skutecznej akcji kredytowej wolumen kredytów i pożyczek udzielonych klientom przez Alior Bank osiągnął na koniec I kwartału 2013 r. 15,9 mld zł, co oznacza wzrost o 41 proc. w porównaniu z tym samym okresem w roku ubiegłym. Zarząd Alior Banku zamierza nadal finansować rozwój organiczny Banku ze środków pozyskanych z depozytów klientów, których saldo na koniec I kwartału 2013 r. wyniosło 17,2 mld zł, czyli o 38 proc. więcej niż rok wcześniej. Współczynnik kredytów do depozytów klientów wyniósł 92 proc.

Rozwój działalności grupy Alior Banku idzie w parze z poprawą jej efektywności kosztowej. Wskaźnik C/I na koniec I kwartału 2013 r. ukształtował się na poziomie 51,1 proc. i w porównaniu z analogicznym okresem w roku ubiegłym zmniejszył się o 9,9 p.p. Współczynnik wypłacalności Alior Banku osiągnął poziom 15,08 proc., co daje stabilne podstawy do bezpiecznego,

a zarazem dynamicznego rozwoju działalności.

Liczba klientów obsługiwanych przez Alior Bank dynamicznie się powiększa. Na koniec I kwartału 2013 r. wyniosła 1,6 mln (o 0,5 mln więcej niż rok wcześniej), z czego blisko 1,5 mln stanowili klienci indywidualni, a 108 tys. klienci biznesowi.

Liczba rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych (rachunki w złotych, z wyłączeniem rachunków prowadzonych przez Alior Sync - dla zachowania porównywalności okresów) wzrosła do 1 mln 245 tys. szt., czyli o 267 tys., w porównaniu do pierwszego kwartału 2012 r.

Alior Bank kontynuował rozwój tradycyjnej sieci dystrybucji, która jest jedną z największych w Polsce. Na koniec pierwszego kwartału 2013 r. produkty i usługi Banku dostępne były w 759 placówkach (wobec 528 w tym samym okresie w roku ubiegłym), w tym w 209 oddziałach własnych, 441 placówkach partnerskich oraz 109 mini oddziałach Alior Bank Express.

Spadek ROE wynika ze znacznego zwiększenia kapitałów własnych banku w IV kwartale 2012 r. pozyskanych głównie w ramach Oferty Publicznej Akcji Alior Banku na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

Alior Bank systematycznie rozwija ofertę produktów i usług, wzbogacając ją o innowacyjne rozwiązania. W pierwszych miesiącach 2013 r. bank jako pierwszy w Europie Środkowej wdrożył internetową platformę wymiany walut dla klientów korporacyjnych opartą o własny system algotradingowy.

W pierwszym kwartale 2013 r. Alior Bankowi przyznano wiele prestiżowych nagród i wyróżnień.

W plebiscycie "Złoty Bankier 2012" bank otrzymał aż 7 statuetek, w tym m.in. tytuł "Złotego Banku 2012", a także został zwycięzcą w kategorii "Innowacja Finansowa Roku 2012" za wprowadzenie na rynek Alior Sync. W lutym br. bank otrzymał także dwa tytuły "Innowacji Roku 2012" przyznawane przez Polską Akademię Nauk za internetowy Kantor Walutowy oraz Alior Sync. W pierwszym kwartale br. Alior Bank został również nagrodzony przez warszawską Giełdę Papierów Wartościowych za najwyższą w historii GPW wartość oferty publicznej polskiej spółki prywatnej.

- - - - -

Alior Bank jest dynamicznie rozwijającym się bankiem uniwersalnym - wiodącym pod względem innowacyjności i liczby pozyskiwanych klientów. Pozycję tę osiągnął dzięki nowoczesnej bankowości online oraz mobilnej, a także systematycznie wzbogacanej ofercie produktów, wyznaczających nowe standardy polskiej bankowości.

Alior Bank rozpoczął działalność w listopadzie 2008 r. jako bank nowego typu - łączący zasady tradycyjnej bankowości z innowacyjnymi rozwiązaniami i produktami. Oprócz jednej z największych sieci oddziałów, Alior Bank wykorzystuje kanały dystrybucji oparte na nowoczesnej platformie informatycznej, obejmującej bankowość online, bankowość wirtualną, centra obsługi telefonicznej i bankowość mobilną. Uruchomiony w czerwcu 2012 r. wirtualny oddział Alior Banku działający pod marką Alior Sync, jest pierwszym bankiem internetowym nowej generacji.

W grudniu 2012 r. akcje Alior Banku zadebiutowały na Giełdzie Papierów Wartościowych. Giełdowy debiut poprzedziła oferta publiczna o łącznej wartości 2,1 mld zł - była to tym samym największa oferta publiczna prywatnej spółki w ponad 21-letniej historii GPW. Z emisji nowych akcji Bank pozyskał 700 mln zł.

Opr. KM

Zagłosuj w internetowym referendum w sprawie OFE

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: bank | wyniki finansowe | Alior Bank | wynik | bańki
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »