Wyniki Grupy Kapitałowej Żywiec SA w I kwartale 2018 r.

Grupa Kapitałowa Żywiec SA opublikowała dziś kwartalne sprawozdania finansowe. Niesprzyjająca pogoda oraz konkurencja na rynku negatywnie wpłynęły na wyniki spółki w pierwszym kwartale 2018 r. Mając na uwadze dalszy wzrost przychodów z każdego hektolitra piwa oraz dobrą strategię komercyjną na nadchodzący sezon, Zarząd firmy jest przekonany o pełnej realizacji tegorocznych planów.

Grupa Kapitałowa Żywiec SA opublikowała dziś kwartalne sprawozdania finansowe. Niesprzyjająca pogoda oraz konkurencja na rynku negatywnie wpłynęły na wyniki spółki w pierwszym kwartale 2018 r. Mając na uwadze dalszy wzrost przychodów z każdego hektolitra piwa oraz dobrą strategię komercyjną na nadchodzący sezon, Zarząd firmy jest przekonany o pełnej realizacji tegorocznych planów.

Skonsolidowane przychody netto ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów w pierwszym kwartale 2018 r. osiągnęły poziom 604 mln złotych, podczas gdy w takim samym okresie 2017 roku skonsolidowane przychody wyniosły 618 mln złotych. Skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej wyniósł 13 mln zł. w porównaniu do 39 mln zł. w pierwszym kwartale 2017 r. Biorąc pod uwagę sezonowość branży piwnej, pierwszy kwartał ma najmniejszy wpływ na całoroczne wyniki osiągane przez spółkę.

- Pomimo negatywnego wpływu niekorzystnej pogody i warunków rynkowych w krótkim okresie, długofalowo konsekwentnie realizujemy naszą strategię budowania wartości. W pierwszym kwartale 2018 r. ponownie zwiększyliśmy przychody z każdego hektolitra piwa (+3,4 proc.) oraz przychody w segmencie marek premium, do czego przyczyniły się m.in. innowacje Strefa Zero czyli nowa oferta piw bezalkoholowych. - powiedział Guillaume Duverdier, prezes zarządu Grupy Żywiec SA.

Reklama

- Jednak agresywna konkurencja cenowa w segmencie ekonomicznym negatywnie wpłynęła na budowanie wartości przez markę Tatra, co w dużej mierze przyczyniło się do spadku całkowitych przychodów. Jestem przekonany, że dobry plan na nadchodzący sezon oraz optymistyczne prognozy związane z Mundialem przyczynią się do pełnej realizacji naszych planów i kontynuacji strategii budowania wartości - dodał.

W najbliższych miesiącach Grupa Żywiec będzie realizować plan ukierunkowany na wzmocnienie pozycji w najszybciej rosnących segmentach rynku czyli piwnych specjalnościach, piwach smakowych oraz segmencie piw niskoalkoholowych i bezalkoholowych jednocześnie wykorzystując dodatkowe okazje związane z Mundialem. W marcu firma zaprezentowała innowacyjny koncept Strefa Zero, w którym poza odnoszącym już sukcesy piwem Żywiec Bezalkoholowe, konsumenci znajdą nowe produkty, w tym Heinekena 0.0. proc. i Warkę Radler 0.0. proc. w dwóch nowych wariantach smakowych jabłko z miętą i grejpfrut z pomarańczą oraz obecny już na rynku i lubiany wariant cytrynowy. Dotychczasowe rezultaty sprzedaży są obiecujące. Te innowacje wzmocnią wiodącą pozycję firmy w segmencie bezalkoholowym gdzie już dziś udział piwa Żywiec Bezalkoholowe to blisko 50 proc.*.

Ponadto Grupa Żywiec wprowadziła na rynek nowy wariant Żywiec Sesyjne IPA, który umocni pozycję flagowej marki jako lidera w segmencie specjalności. Dodatkowo marka jest wspierana nową kampanią wizerunkową. Na rynku pojawił się także nowy wariant smakowy piwa Dziki Sad czereśnia.

Grupa Żywiec przygotowała także atrakcyjny plan wsparcia swoich marek w czasie mundialu. Najnowsza kampania marki Warka z udziałem trenera Adama Nawałki oraz aktywacja promocyjna gdzie konsumenci mogą wygrać chusty kibica już trwa.

*Źródło: Grupa Żywiec za Nielsen - Grupa Żywiec za Nielsen - Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska z Dyskontami - metoda paragonowa (jako suma rynków: Hipermarkety, Supermarkety bez Dyskontów, Dyskonty - metoda paragonowa, Duże sklepy spożywcze, Średnie sklepy spożywcze i Małe sklepy spożywcze, Sklepy winno-cukiernicze, Stacje benzynowe), sprzedaż wartościowa w tys. PLN, sprzedaż ilościowa w tys. HL, okresy: styczeń-grudzień 2016, styczeń-grudzień 2017, kategoria: piwo, segment piw bezalkoholowych (o zawartości alkoholu <0,5 proc.).

Opr. MD

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »