Wzrost zysku netto BRIJU o 44% w III kwartale

W III kwartale 2016 r. Grupa BRIJU osiągnęła rekordowe wyniki finansowe - przychody wzrosły o 48,1% r/r i przekroczyły 206,6 mln zł. Zysk brutto ze sprzedaży wyniósł 15,1 mln zł, co oznacza wzrost o 67,9%. Zysk operacyjny i netto wzrosły o ponad 40% i wyniosły w III kwartale odpowiednio 6,7 mln zł i 6,0 mln zł.

W III kwartale 2016 r. Grupa BRIJU osiągnęła rekordowe wyniki finansowe - przychody wzrosły o 48,1% r/r i przekroczyły 206,6 mln zł. Zysk brutto ze sprzedaży wyniósł 15,1 mln zł, co oznacza wzrost o 67,9%. Zysk operacyjny i netto wzrosły o ponad 40% i wyniosły w III kwartale odpowiednio 6,7 mln zł i 6,0 mln zł.

- "Dynamiczny wzrost wyników BRIJU to efekt zwiększenia skali działalności w obydwu segmentach naszej działalności. Rekordowo wysokie przychody zanotowaliśmy zarówno w segmencie jubilerskim jak i surowcowym. " - powiedział Przemysław Piotrowski, Prezes BRIJU S.A.

Bardzo dobre wyniki Grupy to efekt dynamicznego wzrostu obu segmentów działalności. Segment wyrobów jubilerskich osiągnął 11,3 mln zł przychodów, co jest wynikiem lepszym o 80% r/r oraz najlepszym rezultatem w historii BRIJU. Zysk brutto ze sprzedaży wzrósł dwukrotnie i wyniósł 5,6 mln zł, względem 2,8 mln zł w III kwartale ubiegłego roku. Mimo otwarć kolejnych salonów, segment był rentowny na poziomie operacyjnym - w III kwartale zysk wyniósł 0,2 mln zł, wobec straty 0,2 mln zł w zeszłym roku.

Reklama

- "Dzięki rozwojowi sieci i marki oraz działaniom optymalizacyjnym osiągamy coraz lepsze wyniki w segmencie jubilerskim. Są one wciąż obciążone przez dużą liczbę otwarć i wydatki marketingowe, nakierowane na wzrost rozpoznawalności i budowanie relacji z klientami. Mamy nadzieję, że również IV kwartał, zakończymy z dodatnim wynikiem operacyjnym." - dodał Przemysław Piotrowski.

Wzrost przychodów w segmencie jubilerskim to efekt zarówno rozwoju sieci, jak i zwiększania sprzedaży przez istniejące salony. Było to możliwe dzięki umocnieniu marki BRIJU - zarówno pod względem rozpoznawalności, jak i lojalności klientów.

Na koniec 2016 r. BRIJU planuje posiadać ok. 45 salonów pod własną marką, co oznacza wzrost sieci o ok. 15 lokalizacji w całym roku. Obecnie sieć sprzedaży liczy 39 sklepów, do końca roku nowe salony zostaną otwarte m.in. w Mielcu, Szczecinie, Mysłowicach i Oleśnicy.

Wzrost obrotów w segmencie surowców to również efekt wzrostu cen metali, który wpływa na przychody, ale ze względu na wypracowany model współpracy zmiany notowań nie wpływają na wypracowywane zyski. W III kwartale przychody wzrosły o 46,6% r/r do 195 mln zł, w tym samym czasie segment wypracował 8,8 mln zł zysku brutto ze sprzedaży i 6,5 mln zł zysku operacyjnego. To wyniki lepsze odpowiednio o 42,9% i 32,3% niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Model współpracy z dostawcami i odbiorcami metali szlachetnych, który eliminuje ryzyko zmiany cen metali i kursów walutowych pozwala traktować segment surowców jako stabilne zaplecze finansowe dla rozwoju sieci własnych salonów jubilerskich. Efektywność działalności w tym segmencie i stabilne przepływy pieniężne z niego wynikające pozwalają na koncentrację planów rozwojowych na bardziej rentownej działalności - sprzedaży detalicznej wyrobów jubilerskich.

O BRIJU S.A.:

Notowana na głównym rynku GPW jubilerska spółka zajmuje się projektowaniem, produkcją, dystrybucją oraz sprzedażą detaliczną wysokiej jakości wyrobów jubilerskich. Drugim segmentem działalności BRIJU jest handel hurtowy i obróbka kruszców metali szlachetnych - głównie złota i srebra.

Działalność jubilerska jest kontynuacją blisko 100-letniej tradycji jubilerskiej rodziny Piotrowskich. Od 2011 r. produkcja odbywa się pod marką BRIJU, a od 2013 r. Spółka rozwija własną sieć sprzedaży, która obecnie liczy 39 salonów pod marką BRIJU. Asortyment Spółki obejmuje klasyczne i nowoczesne kolekcje biżuterii. BRIJU, we współpracy ze znanymi projektantami, tworzy również oryginalne kolekcje modowe.

Jako jedna z nielicznych spółek jubilerskich na polskim rynku BRIJU posiada własny zakład produkcyjny z nowatorskim systemem produkcji, wykorzystującym najlepsze światowe technologie i sprzęt. Własny zakład umożliwia elastyczne reagowanie na coraz szybciej zmieniające się trendy modowe oraz uzyskanie wyższych marż na sprzedawanych produktach.

oprmzb

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »