Zaniechanie nabycia akcji AMS
Zarząd Agory SA informuje, że w dniu 13 kwietnia 2001 r. podjął decyzję o zaniechaniu nabycia akcji spółki Art Marketing Syndicate Spółka Akcyjna
Zarząd Agory SA informuje, że w dniu 13 kwietnia 2001 r. podjął decyzję o zaniechaniu nabycia akcji spółki Art Marketing Syndicate Spółka Akcyjna ("AMS" lub "Spółka") w ramach wezwania do zapisywania się na sprzedaż akcji AMS ogłoszonego przez Agorę w dniu 26 marca 2001 roku.
Celem Agory było nabycie w ramach wezwania 1.254.000 akcji AMS uprawniających do wykonywania 24,99% ogólnej liczby głosów na walnym zgromadzeniu Spółki. Mimo podwyższenia ceny wezwania z 60 do 70 złotych za 1 akcję AMS, w ramach wezwania złożono zapisy na 900.588 akcji Spółki dających prawo do 17,95% głosów na walnym zgromadzeniu.
W opinii Zarządu Agory osiągnięcie pakietu 1.254.000 akcji AMS wiązałoby się z koniecznością podwyższenia ceny znacznie powyżej 70 złotych za akcję. Tak wysokie oczekiwania cenowe wynikają z rozpoczęcia walki o przejęcie istotnego pakietu akcji AMS przez dwóch inwestorów strategicznych i przewyższają wartość Spółki wynikającą z wyceny fundamentalnej AMS przeprowadzonej przez Agorę, zwłaszcza przy uwzględnieniu zmian prawnych, które uniemożliwią reklamę piwa na tablicach.
Po wprowadzeniu zakazu reklamy piwa, branża reklamy zewnętrznej będzie przeżywać trudny okres. Dlatego Zarząd Agory uważa, że w obecnych warunkach rynkowych zaoferowanie ceny znacznie przewyższającej 70 złotych za akcję mogłoby prowadzić do niszczenia, a nie tworzenia wartości dla akcjonariuszy Agory. Takie działanie byłoby sprzeczne ze strategią przedstawioną przez Agorę w lutym bieżącego roku, w której Zarząd deklarował zamiar dokonania inwestycji w sektor reklamy zewnętrznej, pod warunkiem, że takie inwestycje będą tworzyć dodatkową wartość dla akcjonariuszy Agory. W związku z powyższym, podjęta została decyzja o zaniechaniu nabycia akcji AMS.