Zarobić z RMF FM

BROKER FM od kilku miesięcy ma świetne opinie u inwestorów i stał się "oczkiem w głowie" analityków giełdowych.

Czy będzie on "czarnym koniem" 2005 r.? Specjalnie dla INTERIA.PL - wiceprezes zarządu BROKER FM: Marek Dworak.

INTERIA.PL: od kilku miesięcy BROKER FM zbiera pochwały analityków otrzymując od CDM PEKAO, BDM PKO BM, BM MILENIUM rekomendacje KUPUJ. Czy będzie on "czarnym koniem" 2005 r.?

Marek Dworak:- Nie wiem. Co do tego, że BROKER FM stał się "oczkiem w głowie" to myślę, że jest to spowodowane tym , że po pierwsze byliśmy faktycznie niedoszacowani. Ponadto my od samego początku udowadniamy, że założenia które przyjęliśmy są możliwe do realizacji, o czym nikt jakby wcześniej nie wiedział. A po trzecie uważam, że generalnie sektor media w tej chwili, kiedy jesteśmy my, jest TVN, Agora, INTERIA.PL jest przez analityków dużo lepiej postrzegany. Rynek jest naprawdę perspektywiczny. A czy będziemy czarnym koniem? Tego nie wiem. Chciałbym, żeby inwestorzy zarobili w skali roku 20% i wierzę, że to jest możliwe.

Reklama

INTERIA.PL: - Według analityków giełdowych, pozycja RMF FM w Polsce jest niezagrożona. Jak natomiast wygląda pozycja na rynkach wschodnich, szczególnie na Ukrainie, gdzie chcą Państwo inwestować?

Marek Dworak: - To zależy, jaka będzie strategia naszego wejścia na Ukrainę. To, o czym w tej chwili mówimy - to wejście kapitałowe w jedną niedużą stację we Lwowie. Pieniądze, które chcemy na początek zainwestować są niewielkie - około 100 tys. dolarów. Na razie bardziej chcemy sprawdzić, czy nasze pomysły promocyjne, programowe sprawdzą się na Ukrainie. Równocześnie prowadzimy głębokie analizy całego rynku ukraińskiego, gdyż nie wykluczamy sytuacji, że możemy tam zaistnieć znacznie szerzej, jeśli ten pierwszy punkt we Lwowie sprawdzi się.

W tej chwili zatrudniliśmy w tej materii doradców, dostaliśmy pierwsze materiały. Myślę, że w czerwcu wybierzemy się na dłużej na Ukrainę i wtedy będzie można coś więcej powiedzieć. Na dzień dzisiejszy nie wiem jeszcze, czy my będziemy kupować jakąś sieć, czy będziemy budować od nowa, czy też kupować po kolei stacje lokalne. Mam nadzieję, że w drugiej połowie roku, po wakacjach ogłosimy naszą strategię inwestycji na Ukrainie.

INTERIA.PL: - Spółka BROKER FM planuje zwiększyć wynik netto w bieżącym roku o 20% przy dynamice sprzedaży równej prognozowanemu wzrostowi rynku reklamy radiowej (12%). Biorąc pod uwagę osiągnięcie finansowe spółki w 2004 roku i obecną dobrą koniunkturę na rynku reklamy BROKER FM może zarobić znacznie więcej niż prognozuje. Ile więcej?

Marek Dworak: - Pierwszy kwartał tego roku był dla nas naprawdę dobry. Jednak należy pamiętać, że na rynku występuje sezonowość. Ten pierwszy kwartał nie upoważnia nas do tego, żeby te wcześniejsze prognozy, które zakładały 20%, zdecydowanie zwiększyć. Kwartał był dobry, perspektywy również - natomiast to nie jest taka zmiana, żeby prognozować, że z tych 20% zrobi się nagle 40%.

INTERIA.PL: - Panie prezesie, w jakim kierunku obecnie idzie nowoczesne radio? Nowe kanały czy raczej interaktywne radio i usługi muzyczne?

Marek Dworak: - Radio będzie zawsze radiem. Jeśli chodzi o usługi muzyczne to zawsze będzie można sobie kupić płytę, czy to poprzez internet, czy standardowo w sklepie. Myślę, że jeśli każdy chciałby programować własne radio - może to robić, ale tylko dla siebie. Według mnie, radio będzie podobne do tego, jakie jest w tej chwili. Co nie wyklucza, że radia na pewno będą się formatować, będzie może większa możliwość dostępu przez internet. Jednak prawda jest taka, że są to tylko elementy komunikowania się z odbiorcą. Trudno mi dzisiaj powiedzieć, który segment komunikacji będzie najefektywniej wykorzystany.

My, inwestując w portal INTERIA.PL wierzymy, że tak naprawdę to komputer, portal i internet będzie takim przekazem dla mediów elektronicznych i tradycyjnych. Moim zdaniem, media jakby "idą za ludźmi". Szczególnie radio jest takim medium towarzyszącym i myślę, że w tej materii dużo się nie zmieni.

- INTERIA.PL : - Nowoczesne rozgłośnie radiowe na Zachodzie eksperymentują obecnie z usługami video na życzenie, podcastami - plikami audio rozpowszechnianymi za pośrednictwem internetu (dla odtwarzaczy MP3). Czy będziecie Państwo to wdrażać?

Marek Dworak:- Na pewno też będziemy tego typu elementy wprowadzać. Tak naprawdę, to już częściowo wprowadziliśmy element programowania muzyki. Natomiast, czy będziemy szli dalej w kierunku, który jak określam mianem radia internetowego? Uważam, że w tym przypadku INTERIA.PL będzie znacznie lepsza od nas. Myślę, że obierzemy taką strategię, że INTERII.PL będziemy pomagać programowo i wspólnie dążyć do określonego celu, a nie stanowić internetowej konkurencji.

INTERIA.PL: - Dziękuję za rozmowę.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: RMF FM | internet | RMF | radio
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »