Zarząd Selvity szacuje 42-proc. wzrost przychodów ze sprzedaży w 2015 roku

Zarząd największej innowacyjnej firmy biotechnologicznej w Europie Środkowo-Wschodniej opublikował szacunkowe dane dot. przychodów w 2015 r. Wynika z nich, że Selvita wypracowała w minionym roku 40,8 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza 42 proc. wzrostu względem roku 2014.

Zarząd największej innowacyjnej firmy biotechnologicznej w Europie Środkowo-Wschodniej opublikował szacunkowe dane dot. przychodów w 2015 r. Wynika z nich, że Selvita wypracowała w minionym roku 40,8 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza 42 proc. wzrostu względem roku 2014.

Uwzględniając dotacje, przychody wyniosły 55,5 mln zł, czyli 35 proc. więcej niż rok wcześniej. Jednocześnie spółka poinformowała o stanie kontraktacji na 2016 r., który wynosi aktualnie 22,3 mln zł (bez uwzględnienia dotacji).

W ubiegłym roku Selvita po raz pierwszy opublikowała backlog wraz z raportem rocznym 19 marca. Stan zakontraktowania na 2015 r. wynosił wówczas w analogicznym ujęciu 17,7 mln zł (21 proc. mniej).

- W najbliższych tygodniach odbędziemy wiele spotkań z inwestorami - również w Polsce, ale przede wszystkim w Stanach Zjednoczonych podczas dwudniowej konferencji "BIO CEO & Investor Conference" w Nowym Jorku 8 i 9 lutego. Naszym celem będzie zaprezentowanie im skali i tempa wzrostu Selvity w minionym roku oraz wskazanie perspektyw w roku bieżącym. Prezentacja w Nowym Jorku będzie również na żywo transmitowana przez internet - tłumaczy Bogusław Sieczkowski, wiceprezes zarządu, współzałożyciel i znaczący akcjonariusz Selvita SA.

Reklama

- Mam poczucie, że w 2015 r. udało nam się zrealizować nasze cele finansowe z pewną nawiązką. Dzięki otwarciu trzech biur zagranicznych oraz przedłużeniu dotychczasowych i rozpoczęciu kolejnych projektów innowacyjnych w modelu partneringowym, będziemy w stanie rozwijać się w szybkim tempie również w kolejnych okresach. Podtrzymujemy, że w tym roku wzrost segmentu usługowego osiągnie dynamikę na poziomie 30 proc. r/r - dodaje.

Na początku listopada ubiegłego roku Selvita podpisała największy w swojej historii - wart 18,8 mln zł - trzyletni kontrakt (nie wliczając w to potencjalnych kamieni milowych za postępy w badaniach ani ewentualnych tantiem od sprzedaży w przypadku wprowadzenia leku na rynek), nawiązując z koncernem Merck kolejną współpracę w segmencie innowacyjnym. We wrześniu Selvita poinformowała o przedłużeniu o rok współpracy badawczej z firmą H3 Biomedicine, co będzie wiązało się z dodatkowym wynagrodzeniem w wysokości 3,9 mln zł. W lipcu Selvita zawarła największy dotychczas - wart 7,1 mln zł - trzyletni kontrakt w segmencie usługowym.

W 2015 r. Selvita otworzyła biura zagraniczne w Stanach Zjednoczonych oraz Wielkiej Brytanii (odpowiednio pierwszy i trzeci największy rynek badań nad nowymi lekami na świecie). Amerykańskie biura spółki zlokalizowane zostały w regionie Bostonu (Greater Boston Area) oraz regionie San Francisco (San Francisco Bay Area), dwóch największych globalnie ośrodkach koncentracji firm biotechnologicznych. Brytyjska siedziba mieści się w Cambridge, najważniejszym ośrodku biotechnologicznym Wielkiej Brytanii.

Ze względu na rosnący popyt na usługi, Selvita zwiększyła w bieżącym roku o połowę (do 2700 m kw.) powierzchnię laboratoriów w Krakowie oraz prowadzi intensywne prace prowadzące do otwarcia nowego laboratorium w jednym z polskich miast akademickich.

Działania te stanowią realizację celów emisyjnych przedstawionych w strategii towarzyszącej Ofercie Publicznej Akcji, przeprowadzonej przez Selvitę w grudniu 2014 r.

W okresie od stycznia do końca września 2015 r. Selvita wypracowała 5,3 mln zł zysku netto, czyli o 33 proc. więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Wynik EBITDA sięgnął 7,5 mln zł, co oznacza wzrost o 36 proc. r/r.

Opr. MD

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Selvita S.A.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »