Reklama

ZWZ Grodna przyjęło uchwałę o wypłacie 2,6 mln zł dywidendy

ZWZ Grodna podjęło decyzję o wypłacie dywidendy w wysokości 2,6 mln zł, czyli 0,17 zł na akcję. Walne zgromadzenie spółki podtrzymało propozycję Zarządu i Rady Nadzorczej.

Zwyczajne walne zgromadzenie Grodna zdecydowało, że łączna kwota dywidendy wyniesie 2,6 mln zł, co daje 0,17 zł na akcję. Dywidenda zostanie wypłacona z części zysku netto wypracowanego w roku obrotowym od 1 kwietnia 2015 r. do 31 marca 2016 r. Pozostała część zysku tj. 6,4 mln zostanie przeznaczona na kapitał zapasowy. Dzień dywidendy ustalono na 2 listopada 2016 r., a termin wypłaty dywidendy przypada na 18 listopada br.

Reklama

W I kwartale roku obrotowego 2016/2017 przychody ze sprzedaży Grodna wzrosły o 9,4 proc. w stosunku do I kwartału roku obrotowego 2015/2016 osiągając poziom 72,2 mln zł. Zysk netto za sprzedaży wyniósł 0,41 mln zł, co oznacza spadek o 24,1 proc. rdr.

Zarząd spółki zakłada, że w roku obrotowym 2016/2017 przychody wzrosną o 10 proc. rdr (do poziomu 344 mln zł) na spadającym o ok. 5 proc. rynku. Spółka będzie umacniać swoją pozycję w oparciu o istniejące placówki oraz ofertę produktową. Najbardziej perspektywiczne segmenty to: fotowoltaika, klimatyzacja, narzędzia i elektronarzędzia oraz marka własna LUNO. W roku obrotowym 2016/2017 spółka planuje osiągnięcie EBITDA na poziomie 16 mln zł, EBIT ukształtuje się na poziomie 12,4 mln zł, a zysk netto 9,1 mln zł. W omawianym okresie zyski pozostaną pod wpływem dalszej rozbudowy zaplecza usług i kompetencji kadry spółki. Intensyfikacja inwestycji w rozwój kompetencji spółki w zakresie tzw. "kompleksowych rozwiązań" skutkować będzie stabilizacją wyników finansowych na poziomie zbliżonym do roku obrotowego 2015/2016.

INFORMACJE O SPÓŁCE GRODNO

Grodno SA to jeden z czołowych dystrybutorów artykułów elektrotechnicznych i oświetleniowych w Polsce, oferujący ponad 120 tys. towarów krajowych i międzynarodowych producentów oraz produkty pod marką własną Luno. Ofertę Grodna wyróżnia kompleksowy, stale poszerzany asortyment, m.in. obejmujący rozwiązania z sektora automatyki, fotowoltaiki, oświetlenia oraz klimatyzacji. Spółka świadczy doradztwo i usługi specjalistyczne - przeprowadza audyty energetyczne i oświetleniowe. Klientami Grodna są firmy zajmujące się instalacją elektryczną, przemysłowe (służby utrzymania ruchu, zakłady produkcyjne), dystrybucją (hurtownie, sklepy, składy budowlane), obiekty wielkopowierzchniowe (magazyny, sieci handlowe, biurowce, hotele) oraz klienci indywidualni. Sieć dystrybucyjna Grodna obejmuje 57 punktów sprzedaży (53 punkty własne i 4 franczyzowe) zlokalizowane w kluczowych miastach na terenie kraju, w tym w Warszawie, Krakowie, Katowicach, Gliwicach, Poznaniu, Wrocławiu oraz Centrum Dystrybucji w Małopolu koło Warszawy. Spółka należy do grupy dystrybutorów elektrotechnicznych FEGIME Polska. W 2015 roku Grodno obchodziło 25-lecie działalności.

opr. KM

Dowiedz się więcej na temat: wyplaty

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »