Zysk Cyfrowego Polsatu powyżej konsensusu

Skonsolidowany zysk netto Cyfrowego Polsatu wzrósł w I kwartale 2010 roku o 18,6 proc. do 86,13 mln zł i był o 5,6 proc. powyżej konsensusu rynkowego na poziomie 81,6 mln zł. Zysk operacyjny wzrósł w tym okresie do 106,9 mln zł z 85,4 mln zł przed rokiem, i był 6,1 proc. powyżej konsensusu.

Skonsolidowany zysk netto Cyfrowego Polsatu wzrósł w I kwartale 2010 roku o 18,6 proc. do 86,13 mln zł i był o 5,6 proc. powyżej konsensusu rynkowego na poziomie 81,6 mln zł.
 Zysk operacyjny wzrósł w tym okresie do 106,9 mln zł z 85,4 mln zł przed rokiem, i był 6,1 proc. powyżej konsensusu.

EBITDA zwiększyła się o 31,3 proc. do 122,9 mln zł i była o 5,7 proc. wyższa od oczekiwań rynku. Marża EBITDA wyniosła 32,9 proc., w porównaniu do 30,4 proc.

Przychody Cyfrowego Polsatu z działalności operacyjnej w pierwszym kwartale 2010 roku wzrosły o 21,3 proc. do 374 mln zł i były wyższe o 4,2 proc. od szacunków rynkowych na poziomie 358,9 mln zł. Za wzrostem przychodów stoi głównie zwyżka przychodów z opłat abonamentowych.

Koszty operacyjne wzrosły o 13,7 proc. do 257,1 mln zł. Wzrost ten w głównej mierze wynikał ze wzrostu kosztów marketingu. Dzięki między innymi umocnieniu złotego wobec EUR i USD w I kwartale spadły o 5 proc, do 93 mln zł koszty licencji programowych.

Reklama

Prezes Cyfrowego Polsatu Dominik Libicki pytany przez dziennikarzy czy osłabienie złotego będzie miało wpływ na wyniki w II kwartale odpowiedział: "50 proc. naszych kosztów jest w walutach obcych, dlatego każde osłabienie polskiej waluty będzie miało negatywny wpływ na wyniki"

Na 31 marca 2010 roku Cyfrowy Polsat miał 3.239.755 abonentów, czyli o 15,6 proc. więcej niż rok wcześniej.

Liczba abonentów Pakietu Familijnego wzrosła o 12,8 proc. do 2.608.101 i stanowiła 80,5 proc. całej bazy abonentów, zaś liczba klientów Pakietu Mini i Mini Max wzrosła o 28,7 proc. do 631.654 abonentów, co stanowiło 19,5 proc. całej bazy abonentów.

Wskaźnik odpływu abonentów za okres 12 miesięcy zakończony 31 marca 2010 roku wzrósł do 9,1 proc. z 6,6 proc. głównie z powodu zmian regulaminu świadczenia usług, która każdorazowo upoważnia do rozwiązania umowy oraz wzrostu liczby abonentów poza okresem podstawowym umowy.

Spółka podała w prezentacji, że spodziewa się stabilizacji wskaźnika churn w drugiej połowie 2010 roku.

Średni przychód na abonenta wzrósł o 3,4 proc. do 36,1 zł głównie w wyniku zmiany mixu pakietów w kierunku wyższych pakietów programowych.

ARPU Pakietu Familijnego zwiększyło się o 4,5 proc. do 42 zł, a Pakietu Mini o 23,3 proc. do 10,6 zł.

Cyfrowy Polsat miał 29 tys. użytkowników usług MVNO, z czego ponad 60 proc. to post paid oraz 5 tys. użytkowników usług dostępu do internetu. Obecnie spółka ma 32 tys. użytkowników usług MVNO oraz 8 tys. użytkowników usług internetu.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: Cyfrowy Polsat
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »