Zysk Cyfrowego Polsatu zgodny z konsensusem

Skonsolidowany zysk netto Cyfrowego Polsatu w drugim kwartale 2012 roku wzrósł rdr do 99,5 mln zł z 69,5 mln zł - podała spółka w komunikacie. Konsensus rynkowy zakładał zysk netto w II kw. 2012 r. na poziomie 99,4 mln zł.

 Skonsolidowany zysk netto Cyfrowego Polsatu w drugim kwartale 2012 roku wzrósł rdr do 99,5 mln zł z 69,5 mln zł - podała spółka w komunikacie. Konsensus rynkowy zakładał zysk netto w II kw. 2012 r. na poziomie 99,4 mln zł.

Zysk operacyjny wyniósł 213,1 mln zł wobec 172,8 mln zł rok wcześniej. Średnia prognoz analityków mówiła o zysku operacyjnym na poziomie 206,9 mln zł.

Zysk EBITDA wyniósł 269,8 mln zł wobec 217,5 mln zł. Średnia prognoz analityków mówiła o zysku EBITDA na poziomie 261,9 mln zł. Marża EBITDA wzrosła do 37,8 proc. z 34,6 proc. w drugim kwartale 2011 roku.

Spółka podkreśla, że wzrost przychodów oraz EBITDA spowodowany głównie dzięki wzrostowi organicznemu segmentu klientów indywidualnych oraz pełnemu okresowi konsolidacji wyników Telewizji Polsat, a marża EBITDA dzięki konsekwentnej kontroli kosztów oraz rosnących efektów synergii.

Reklama

Wyłączając wpływ konsolidacji Grupy Telewizji Polsat i nowo nabytych spółek, zysk EBITDA wzrósł o 40,7 proc. do 169,18 mln zł z 120,24 mln zł. Wyłączając wpływ konsolidacji Grupy Telewizji Polsat i nowo nabytych spółek, marża EBITDA wzrosła do 38,4 proc. z 30,3 proc. w drugim kwartale 2011 roku.

Przychody grupy Cyfrowego Polsatu w drugim kwartale 2012 roku wyniosły 713,8 mln zł wobec 628,4 mln zł rok wcześniej i wobec prognoz rynkowych na poziomie 713,2 mln zł.

Wyłączając wpływ konsolidacji Grupy Telewizji Polsat i nowo nabytych spółek, całkowite przychody Cyfrowego Polsatu wzrosły w II kw. 2012 roku o 11,2 proc. do 440,54 mln zł.

Wyniki Grupy Telewizji Polsat w 2011 roku konsolidowane były od 20 kwietnia, natomiast w 2012 roku konsolidacji podlegały wyniki pełnego kwartału, oraz konsolidacja wyników nowo nabytych spółek od 2012 roku.

Na koniec czerwca 2012 roku dług netto wyniósł 2,317 mld zł, a wskaźnik zadłużenia do 12-miesięcznego EBITDA wyniósł 2,52X.

Na koniec czerwca 2012 roku baza klientów liczyła 3.553.473 abonentów płatnej telewizji cyfrowej, 99.069 użytkowników szerokopasmowego Internetu (wzrost o 57 tys. rdr) oraz 141.161 użytkowników usług telefonii komórkowej (wzrost o 11 tys.).

Liczba abonentów telewizyjnych na koniec drugiego kwartału 2012 roku wzrosła rdr o 2,3 proc. do 3.553,5 tys. abonentów z 3.472,8 tys. na koniec czerwca 2011 roku. Abonenci pakietu Familijnego stanowili 77,4 proc. i 77,9 proc. całej bazy odpowiednio na 30 czerwca 2012 i 2011 roku.

Liczba pozyskań brutto w pierwszym półroczu wyniosła 126 tys.

Przychody od klientów indywidualnych wzrosły w II kw. 2012 roku o 10,9 proc. do 427,88 mln zł.

Przychody z reklamy i sponsoringu wzrosły o 15,0 proc. rdr do 238,4 mln zł.

Średnie ARPU w II kw. 2012 roku wyniosło 38,8 zł wobec 36,3 zł rok wcześniej, z czego ARPU Pakietu Familijnego w II kwartale 2012 r. wyniosło 45,9 zł, zaś ARPU Pakietu Mini 13,2 zł.

Narastająco po dwóch kwartałach zysk netto grupy Cyfrowego Polsatu wyniósł 304,6 mln zł wobec 145,9 mln zł rok wcześniej, zysk operacyjny wyniósł 416,1 mln zł wobec 268,8 mln zł, a przychody ze sprzedaży 1,383 mld zł wobec 1,03 mld zł.

Wyłączając wpływ konsolidacji Grupy Telewizji Polsat i nowo nabytych spółek, całkowite przychody Cyfrowego Polsatu wzrosły o 9,5 proc. do 874,978 mln zł w ciągu sześciu miesięcy 2012 roku z 799,0 mln zł.

Zysk EBITDA w całym pierwszym półroczu wzrósł o 54,2 proc. do 527,19 mln zł z 341,85 mln zł w pierwszym półroczu 2011 roku. Marża EBITDA wzrosła do 38,1 proc. z 33,2 proc. w pierwszym półroczu 2011 roku.

Wyłączając wpływ konsolidacji Grupy Telewizji Polsat i nowo nabytych spółek, zysk EBITDA wzrósł o 36,8 proc. do 334,63 mln zł z 244,58 mln zł w pierwszym półroczu 2011 roku. Marża EBITDA wzrosła do 38,2 proc. z 30,6 proc..

Przychody od klientów indywidualnych wzrosły o 10,2 proc. do 852,55 mln zł w ciągu sześciu miesięcy 2012 roku z 773,9 mln zł rok wcześniej.

Przychody z reklamy i sponsoringu wzrosły o 110,9 proc. do 439,95 mln zł w pierwszym półroczu 2012 roku z 208,6 mln rok wcześniej.

Średnie ARPU na koniec pierwszego półrocza 2012 roku wyniosło 38,6 zł wobec 36,6 zł rok wcześniej, z czego ARPU Pakietu Familijnego w II kwartale 2012 r. wyniosło 45,6 zł, zaś ARPU Pakietu Mini 13,3 zł.

Wskaźnik odpływu abonentów (churn) wzrósł do 9,2 proc. z 9,1 proc. w 12-miesięcznych okresach zakończonych odpowiednio 30 czerwca 2012 roku i 30 czerwca 2011 roku, przy czym wskaźnik odpływu abonentów dla Pakietu Familijnego spadł o 0,8 p.p. do 9,5 proc., a wskaźnik odpływu abonentów dla Pakietu Mini wzrósł o 1,3 p.p. do 8,1 proc.

Udział w oglądalności Grupy w II kw. 2012 wyniósł 20,0 proc. (21,2 proc. rok wcześniej), a udział w rynku reklamy telewizyjnej wyniósł 22,5 proc. W całym pierwszym półroczu 2012 roku udział w oglądalności Grupy wzrósł do 20,6 proc. z 20,3 proc., a udział w rynku reklamy telewizyjnej wyniósł 23,1 proc. (22,3 proc. rok wcześniej).

Rynek reklamy telewizyjnej i sponsoringu w II kw. 2012 r. spadł rdr o 7,8 proc.

- Poniżej przedstawiamy wyniki Cyfrowego Polsatu w drugim kwartale 2012 roku i ich odniesienie do konsensusu PAP.

wyniki konsensus różnica

zysk netto 99,5 99,4 0%

EBIT 213,1 206,9 3%

EBITDA 269,8 261,9 3%

przychody 713,8 713,2 0%

PAP
Dowiedz się więcej na temat: Netto | RDR
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »