Zysk grupy CCC lekko powyżej konsensusu
Zysk netto grupy CCC wyniósł w drugim kwartale 2014 roku 69,8 mln zł - wynika z wyliczeń PAP na podstawie raportu półrocznego spółki. Wynik był o 4 proc. lepszy od konsensusu rynkowego na poziomie 66,9 mln zł.
Rentowność netto grupy CCC na koniec czerwca sięgnęła 14,0 proc., wobec 16,4 proc. rok wcześniej.
Zysk operacyjny wyniósł 87,2 mln zł wobec 83,1 mln zł konsensusu. Rentowność operacyjna wyniosła na koniec półrocza 17,5 proc. wobec 17,3 proc. przed rokiem.
Z wyliczeń PAP wynika, że EBITDA grupy wyniosła 97,7 mln zł. Analitycy spodziewali się tymczasem 93,9 mln zł EBITDA.
Przychody grupy w okresie kwiecień-czerwiec ukształtowały się na poziomie 497 mln zł i były zgodne z oczekiwaniami analityków na poziomie 495 mln zł.
W całym pierwszym półroczu grupa miała 70,2 mln zł zysku netto (wobec 29,5 mln zł rok wcześniej), 92,2 mln zł zysku operacyjnego (wobec 39,2 mln zł przed rokiem) i 856 mln zł przychodów (przed rokiem było to 644 mln zł).
W komentarzu do wyników zarząd CCC poinformował, że wyższa niż w przypadku przychodów ze sprzedaży dynamika zysku brutto ze sprzedaży (41,9 proc. rdr) jest przede wszystkim konsekwencją osiągania wyższych marż na sprzedaży detalicznej. W pierwszym półroczu 2014 roku średnia marża na sprzedaży detalicznej wyniosła 56,46 proc., podczas gdy w analogicznym okresie roku 2013 53,64 proc.
Na koniec czerwca 2014 roku sieć sklepów należących do grupy kapitałowej CCC liczyła 692 placówki.
Powierzchnia sprzedaży w placówkach własnych wzrosła w pierwszym półroczu o 23,7 proc. i wynosi 245,0 tys. m2 (w tym 159,8 tys. m2 w Polsce).
Powierzchnia sprzedaży w placówkach franczyzowych wzrosła o 7,4 proc. i wynosi 18,8 tys. m2 na koniec czerwca 2014 roku (w tym 2,5 tys. m2 w Polsce). (PAP)
pr/