Reklama

Zysk grupy Eurocash wyniósł 66,7 mln zł

Zysk netto grupy Eurocash, przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej, w trzecim kwartale 2012 roku wyniósł 66,7 mln zł wobec 36,5 mln zł rok wcześniej - poinformowała spółka w raporcie kwartalnym. Konsensus PAP zakładał zysk na poziomie 61,9 mln zł.

Zysk operacyjny grupy Eurocash w III kwartale wzrósł rok do roku o 104,2 proc. rdr, do 97,3 mln zł. Analitycy spodziewali się zysku operacyjnego na poziomie 96,6 mln zł.

EBITDA wzrosła o 91,1 proc. rdr do 125,45 mln zł wobec konsensusu na poziomie 123,6 mln zł.

Przychody grupy Eurocash wzrosły rok do roku o 61,6 proc., do 4,391 mld zł. Analitycy spodziewali się średnio przychodów na poziomie 4,388 mld zł.

Po trzech kwartałach 2012 roku Eurocash miał 129,45 mln zł zysku netto (wzrost o ponad 60,7 proc. rdr), 216,1 mln zł zysku operacyjnego (wobec 108,5 mln zł przed rokiem), 295,7 mln zł EBITDA (wzrost o 81,9 proc. rdr) przy przychodach na poziomie 12,37 mld zł (wzrost o 68 proc. rdr).

Reklama

"W 3 kwartale istotny wpływ na wzrost sprzedaży, oprócz efektów przejęcia Tradis, miały bardzo dobre wyniki formatu Cash&Carry, który zanotował wzrost sprzedaży o 14,3 proc., przy wzrostach sprzedaży LFL na poziomie 8,4 proc. i 10,1 proc. bez uwzględnienia wyrobów tytoniowych oraz kart telefonicznych" - napisano w komentarzu do wyników.

Eurocash podał, że skonsolidowana marża brutto na sprzedaży wzrosła w III kwartale 2012 r. o 1,20 p.p. i wyniosła 10,21 proc. Narastająco po trzech kwartałach 2012r. marża brutto na sprzedaży wzrosła o 0,95 p.p. i wyniosła 10,38 proc.

"Na wzrosty marż wpływ w okresie 3 kwartałów 2012 r. miało przejęcie Grupy Tradis, w której z uwagi mniejszy udział niskomarżowych kategorii (np. artykułów tytoniowych) marże brutto kształtują się na wyższym poziomie. Przejęcie Grupy Tradis pozwoliło także na realizację synergii zakupowych, które w ocenie zarządu Eurocash w okresie 3 kwartałów 2012 r. sięgnęły ok. 61 mln zł" - napisano w sprawozdaniu.

Eurocash poinformował, że w III kwartale sprzedaż hurtowni Cash&Carry do klientów zewnętrznych wzrosła o 13,2 proc. rok do roku do 1133,8 mln zł. Wzrost sprzedaży dla stałej liczby hurtowni Cash&Carry (wzrost LFL) wyniósł 8,39 proc.

Sprzedaż hurtowa Eurocash w formacie Delikatesy Centrum wzrosła w III kwartale 2012 r. o 12 proc. rdr do 391,55 mln zł. Wzrost sprzedaży dla stałej liczby sklepów Delikatesy Centrum wyniósł w III kwartale 0,5 proc.

Sprzedaż KDWT do klientów zewnętrznych wyniosła 721,41 mln zł i wzrosła o 3 proc. rok do roku.

Sprzedaż alkoholu zrealizowana przez grupę spółek Premium Distributors wyniosła 479,32 mln zł (spadek o 0,8 proc. rdr). Sprzedaż Eurocash Dystrybucja z uwzględnieniem Pol Cater wyniosła 186,7 mln zł (wzrost o 10,9 proc. rdr).

Spółka podała, że sprzedaż do klientów zewnętrznych zrealizowana przez spółki z Grupy Dystrybucyjnej Tradis wyniosła w III kwartale 2012r. 1.434,7 mln zł, co stanowi 34 proc. sprzedaży całej grupy w 3 kwartale 2012r.

Eurocash podtrzymał, że w 2012 roku liczba hurtowni dyskontowych Eurocash Cash & Carry powinna zwiększyć się o około 6-8 placówek, choć ostateczna liczba nowych otwarć będzie uzależniona od procesu integracji z Grupą Dystrybucyjną Tradis. Liczba sklepów franczyzowych Delikatesy Centrum wzrośnie o ok. 100 placówek.

Na koniec trzeciego kwartału liczba hurtowni Cash&Carry wyniosła 142 oraz 3 Batna, liczba sklepów sieci abc wyniosła 5.103. Liczba sklepów franczyzowych należących do sieci "Delikatesy Centrum" wyniosła na koniec września 735 placówki. KDWT posiadało 123 filie oraz 2 centra dystrybucyjne. W ramach sieci franczyzowych Grupy Dystrybucyjnej Tradis działały 3.543 sklepy (Groszek, Milea, Euro Sklep, Lewiatan), a w ramach partnerskiego serwisu detalicznego współpracowało 601 sklepów.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »